Tipp tapp, tipp tapp...

108200-234

När man ändå kör på med en lista så kan ja lika gärna dra till med en till. Den här var så mysig, hittade den från Honeydew.

Har du köpt en chokladkalender?
Nej men jag fick en av mamma och pappa
Om ja, har du öppnat några luckor för tidigt?
Nej jag ligger typ 5 luckor efter
Har du hunnit med att köpa julklappar?
Nej har bara köpt en halv av 12 st!!!!!!
Till vem är det svårast att köpa till?
Jag har ju inte köpt än men mamma är nog ganska klurig eftersom att hon fyller år precis innan då har man redan köpt något bra.
Dricker du alkoholfri glögg?
Dricker ingen glögg alls
Har det hänt att du aldrig stressat inför julen?
Jo det var väl förr när man faktiskt hade tid att åka in till stan och handla vilket jag inte alls har nu.
Hur många stjärnor ger du till årets julkalender?
Har bara sett 2 minuter av årets och den verkade inte så bra. Ingen slår Sunes jul och Mysteriet på greveholm! Vi har båda på VHS och jag kan fortfarande sitta och titta på dem.
Säg en person som du velat säga "God Jul" till men aldrig vågat/orkat eller kanske glömt?
I år har jag inte hunnit säga god jul till någon än.
Vem är det som julpyntar hemma hos er?
Mamma fixar inomhus och pappa sätter upp belysningen ute.
Älskar du att få julklappar eller att ge bort?
Hihi att få är kul men att se någon bli glad över något man själv lagt en tanke bakom är kul.
Vill du fira julafton utomlands eller i vårt kära Sverige?
Hemma i Sverige såklart. Jag har faktiskt firat jul utomlands 2 ggr. En i England på den tiden då min farfar fortfarande bodde där, det var supermysigt. Sedan en gång på Kanarieöarna med hela släkten och det var väl kul men någon julkänsla fick man inte av att gå i bikini på julafton. Dessutom åt vi på en kinakrog haha!
Känner du någon julstämning nu?
Nja inte här i babys lägenhet. Här har vi bara satt upp en adventsljusstake och en minijulgran. Men när man går tex. inne i stan förbi NK´s julskyltning så kommer man lite i stämmning. Fast utan snön så försvinner ju halv glädjen med julen. :(

God Jul !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0