I´ve got no time..

Får nog ursäkta mig för att det varit dåligt med inlägg men praktiken tar verkligen på en både psykiskt och fysiskt, kroppen blir helt slut av bärande av brickor och av att stå hela dagen och huvudet blir typ nollställt av alla ny information, alla nya människor, kravet på att vara duktig och trevlig hela tiden.. Ja, det är mycket på en gång helt enkelt, men så är det alltid de första dagarna, sen kommer man in i det. Men något jag inte kommer vänja mig vid är att aldrig få sova, så här ser mina dagar ut:

Måndag: Skola 8.30-14.00
Tisdag: Skola 8.00-16.50
Onsdag: Praktik på Grand 7.00-15.30 (Vilket betyder gå upp 4.20 och komma hem 17.00) !!
Torsdag: Praktik 7.00-15.30
Fredag: Praktik 7.00-15.30
Lördag: Förhoppningsvis får man sova ut men självklart så har jag teori på bilskolan två lördagar framåt från kl.9!! till halv 5!! Får alltså inte sova ut på lördag heller!
Söndag: Ska bli min vilodag! Hehe sabbatsdag för mig :)

Och det sjukaste är ju att sen ska man ju sköta skolan också. Vilket innebär arbete på hemmatid, vilket innebär jobba med projektarbetet, planera gastronomi-kvällar, läsa svenskaböcker, göra matteläxor!

Jag säger bara en sak: BAD PLANNING!!!!!! (Av lärarna som har bestämt att vi ska ha våran praktik så här, visst det kan vara bra för dom har koll på alla och så. Men de som faktiskt vill sköta skolan de orkar ju inte med att vara duktig i skolan och på en arbetsplats där man är hela dagarna vilket lämnar noll tid till att sitta och plugga hemma..

Ursäkta mig nu men ibland förstår jag mig verkligen inte på hur lärare tänker,
Är det inte dom som ska tänka på elevens BÄSTA?!?!


Kommentarer
Postat av: Angelique

Jag håller med faktiskt, och hur blir det sen när man åker iväg och praktiserar? Man lär ju inte ha mer tid där att plugga direkt :S

2006-09-15 @ 13:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0