Inte en så vanlig dag..

Mickos tapeter

Idag var jag och älsklingen och valde tapeter till hans lägenhet. Blev direkt glad när vi kom in på hyresvärdkontoret och såg att det var eco och borås tapeter som de hade, precis de kataloger jag hade spanat in innan. Resultatet blev det som jag försökt klippa ihop i paint ovanför, en ljusbeige fondvägg med jättefina gulddetaljer på (kommer bli kul att matcha, drömmen är ju att smälla upp den här tavlan på väggen, som är så himla läcker). I hallen blev det också ljusa tapeter, det är svårt att förklara utan att det låter som ett cirkusrum, men det är tunna beiga och vita ränder, väldigt svaga så det kommer kännas som att hallen är lite större än vad den är. Helt klart nöjd:D

Grand

Idag var det ju dags för mig att sätta min fot på Sveriges lyxigaste hotel. Jo, jag var nervös haha.
Kände mig något liten i den gigantiska receptionen där allt skiner och glänser. När receptionisten sa att jag kunde slå mig ner medan jag väntade på min handledare tittade jag mig omkring och såg typ 2 stolar som var inom själva receptionssynen där jag skulle möta Anders, min handeldare. Haha jag var först väldigt tveksam om man ens fick sitta på dom haha de var så fina med sina perfekt åtsittande vackra tyg och sina guldiga kanter haha det slutade med att jag satte mig på en "bänk" också i samma stil men inte lika "kunglig" som den andra såg ut haha. Märkte direkt att Anders verkar vara en bra handledare, trevlig, verkar ha humor (vilket jag var rädd för att ingen skulle ha :D att alla skulle vara värsta allvarliga haha, vet inte varför jag tänkt så). 
I alla fall, han visade mig runt. Fick se några av deras salar bland annat vinterträdgården (där bröllopsmässan hölls) och Spegelsalen. Anders berättade att i nyår så var det en man som hade hyrt hela spegelsalen och hade endast ett bord i mitten där han och hans tjej/fru satt och uppe på den lilla alkoven hade han hyrt in en spelman som spelade på en cello tror jag att det heter, snacka om romantiskt!  Det är verkligen den finaste salen utav alla på Grand eller ska man säga vackraste, för den var verkligen vacker. Jag har varit där förut men det var under bröllopsmässan och då tänkte jag inte på lokalen men nu när vi stog där och tittade upp i det guldskimrande taket och anders förklarade vad alla de olika målingarna betydde så såg jag verkligen hur vackert det var. Varje liten detalj i hela jäkla hotellet är så väl genomtänkt. Allt är verkligen perfekt..

ALLT UTOM: Mina arbetstider, börjar klockan 7!!! och slutar 15.30. Jag måste liksom ta bussen hemifrån som går 5.33!!!! Då måste jag gå upp typ 4.15 ?!?!? Gaaaaaaaaaah!!! OMG!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0