Utmanad

Fick en utmaning av camilla, och självklart antar jag den:

Vad heter du?

Emilia
Vart bor du?
Söder om Stockholm

När är du född?

1 oktober 1988
Beskriv din stil med 3 ord?
Tjejig, romantisk, lagom
Vad innebär mode för dig?
Att man kan visa vem man är genom sin klädstil och våga vara sig själv när det gäller klädstil
Vilka är dina favoritaffärer, butiker?
H&M, Zara, Oasis, Topshop och Åhlens City
Shoppar du second hand?
Nja, har kollat runt men aldrig köpt något, är för lat för att leta :)
Vilken är din favoritdesigner?
Marc Jacobs, Louis Vuitton, Christian Loubuotin
Vad är din favorit i höst?
Oversizemodet, älskar supertajata stuprör med högklackat och en alldeles för stor kofta ovantill, med skärp i midjan. Helt klart höstens hetaste trend som jag själv tänker bära.
Hur mycket shoppar du för i månaden?
Oj det blir budget oftast, max 1500 men oftast blir det nog under 1000, eftersom jag inte jobbar
Dyraste plagget respektive billigaste?
Billigast är väl sånt man fått, dyraste vet jag inte riktigt måste vara någon vinterjacka

Tror du att du kommer att kunna shoppa lika mycket om 10 år som du gör idag?
Jag shoppar nog mer då
Brukar du tröstshoppa?
Ja, absolut. Jag lovar det hjälper!!
Högklackat eller lågklackat?
Högklackat.
Vilken är din drömväska?
Chanel 2.55, Louis Vuitton Speedy
Vilket blir ditt nästa köp?
Louboutin-lookalikes
Favoritblogg?
Läser Engla´s Showroom och Pink is the new blog varje dag.
Vilka är dina stilikoner?

Oj vad svårt, har ingen direkt som jag följer. Jag kollar mer öppet i tidningar och modebloggar
När upptäckte du ditt intresse för mode?

Började nog smyga fram i högstadiet, intresset iaf inte utövandet haha, det kom senare :)
Vad vill du jobba med i framtiden?
Bröllopsbranschen, vill öppna egen butik med allt runtom bröllop
Favoritplagg just nu?
Min stora stickade gråa kofta
Favoritaccessoarer?
Skor, räknas det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0