Dag nr 1



Idag var ju dag nummer 1 i vårt nya nyttiga liv. Jag har surfat runt mycket på internet för att lära mig om vad man ska och inte ska äta. Metoden jag tror jag funkar bäst för mig är GI. Så idag lagade jag en riktig GI middag. Kyckling med stekta färska champinjoner, bönor, sallad, tomat och avokadocréme (avokado och créme fraiche mixat tillsammans). Det blev verkligen supergott! Kycklingen blev helt perfekt och det vart så himla gott med avokadoröran som sås. Jag älskar ju avokado som ni vet. Så den skrev jag direkt ner i min receptbok. Lite kul att jag kom på maträtten själv och att det blev så gott första gången jag testa den här typen av mat. Jag kanske är gjord för att laga sån här mat haha :P Vi får väl se. Imorrn ska jag köpa Laga lätt en tidning jag läst förut som jag gillar (var ju på affären idag men då glömde jag helt bort att jag skulle köpa den, typsikt).

Ikväll promenerade jag ca: 40-50 min med cissi och igår blev det 40 min med M. Nu är jag igång :)

Kommentarer
Postat av: svägerskan

mums vad gott......



Om M blir sen flera kvällar och du vill ha sällskap för en promenad, så hör av dig. Jag kan nog behöva en och en annan promenad jag oxå hihi.

2008-05-06 @ 17:58:26
Postat av: Cissi

Ser ännu godare ut på bild ;) måste prova!

2008-05-06 @ 20:40:54
URL: http://faantastic.blogg.se/
Postat av: Emilia

Marjo: ja det ska jag absolut göra. Det är inte alltid micko vill gå med heller :)



Cissi: Ja det måste du göra, enkelt, billigt och hyfsat fort :)

2008-05-06 @ 22:20:08
URL: http://emiliafashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0