Dag nr 3



Idag var jag ledig eftersom en tjej som jag skulle ta en tid av inte fick ge bort den till mig så det var ganska skönt att ha en ledig dag mitt i allt kvällsjobbande. Så idag kunde jag planera en riktigt god middag. Jag har länge velat göra egen soppa från grunden och idag passade ju bra eftersom jag hade tid. Jag gjorde en sparrissoppa som fanns med i Laga Lätt tidningen, finns även på nätet här. Den var lätt att göra och tog inte alls lång tid, 25 minuter tror jag det tog.



Till soppan ville jag ha ett riktigt gott bröd så jag köpte dagsbakat ciabattabröd från ica som jag la på skivad tomat, mozzarella skivor och la in i ugnen i ca 5 minuter på 150 graders värme så brödet skulle bli lite krispigt och varmt och så att mozzarellan blev lite mjukare (men inte helt smält). Efter det kryddade jag med italiensk salladskrydda och nymald salt och peppar. Sist men inte minst hade jag på pinjenötter som man enklet rostar i en torr stekpanna på medelstark värem i ca 1 minut.

Verkligen mums mums :)

Kommentarer
Postat av: Leia

oj vad synd att du inte bor här i uppsala:)

då kunde du laga mat åt mig och jag kunde betala halva tullen från forever:) smart va...



kramar



ps...mackan ser riktigt god ut...men tom den kräver för mycket "matlagning" för mig....hmmm...jag är hopplös!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0