Svårt

Jag blir lite halvt galen just nu. Jag gillar inte när man inte kan ha några fasta rutiner. Jag och M har typ inga fasta rutiner för fem öre eftersom jag jobbar helt olika tider varje dag och han jobbar ofta över sent utan att ringa så då brukar maten jag planerat få skjutas fram till någon annan dag. Jag hatar sånt här. Jag vill veta när han kommer hem och jag vill inte jobba kvällar. Den här veckan jobbar jag kväll tisdag, onsdag, torsdag och fredag och sen till 17 på lördag.

Vi har eller jag har hehe bestämt att vi ska börja äta nyttigt och börja träna mer (jag har ett litet promenadschema jag ska följa). Jag har varit jättepeppad igår och idag och känt mig inspirerad till att laga massa gott och nyttigt. Var och handlade och fyllde upp kylen med massa bra varor att ha hemma som kalkon, keso, massor med grönsaker och goda dressingar (fettfria såklart) och nyttigt bröd bland annat. Så nu har jag suttit och väntat på att M ska ringa och säga att jag kan börja med maten och så lyckas jag äntligen få tag på honom nu (han sa att han skulle sluta runt 17) och då har han varit på ngt bla bla bla och fotograferat och ska tillbaka till kontoret och då kände jag bara nää. Så nu kommer han inte hem förns typ efter sju.

Det är precis så här det är hela tiden och det är då jag blir så frustrerad för hur ska man kunna laga nyttig mat (tar ju oftast längre tid) när man inte har någrafasta arbetstider? Hur löser alla andra det? Som idag när man lagt fram kycklingfilé ur frysen och allt då måste man ju äta den idag. Inte roligare blir det när jag vet att jag måste vänja mig vid det. Kommer ju bli ännu senare och längre dagar för honom sen när han är klar mäklare och jag inbillar mig alltid att jag inte kommer bry mig men jag måste verkligen börja vänja mig vid tanken av att äta själv och sånt. Jag hatar att äta själv då man lagt ner tid på maten och om vi nu ska äta nyttigt så måste man ju lägga ner tid på maten. I-landsproblem: JA! hehe.

Nu måste jag laga och äta mat själv för jag håller på att hungra ihjäl och jag måste hinna gå en promenad innan solen går ner. Jobb är verkligen blää ibland alltså...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0