Vill flytta nu!

Idag fick jag altså äntligen se visningslägenheten. M har ju sett den flera gånger eftersom han är med och säljer den. Den var superfin. Det ser ju inte alls ut som vår men man kan ju ändå se hur fönster, golv och badrum ser ut för de är ju likadana i alla lägenheter. Det var väldigt kul att se utsikten från lägenheten. Den här var på 4:e våningen och våran ligger på högsta våningen alltså 5:e. Vi kommer få så fin utsikt! Mamma och jag fick även gå in i en som var precis som våran fast i porten bredvid och en våning ner då. Det var bara "cement" på väggarna och så fortfarande men man kände ju ändå precis hur man kunde möblera och såg hur stora rummen var och så.

Vilken lägenhet! Jag är bara ännu mer kär nu! Vi har ett enormt badrum och klädkammaren är mycket större än vad jag trodde vilket betyder att min dröm och skoväggen blir sann :D Sovrummet var också väldigt stort. Man såg tydligt att vi kommer få plats med stor säng men ändå ha en vägg med tex. byrå, spegel och bord.
I själva vardagsrummet/köket var jag ju mest orolig att det skulle vara för litet för att ha en stor soffa med tanke på att väggen är diagonal där. Men det blir inte alls konstigt och det kändes verkligen bra. Och balnd det bästa: balkongen (!) omg, vilken balkong. Den är riktigt stor och man kunde se vad vi hade utsikt mot och det blir SÅ fint. Där kommer vi sitta i mysiga stolar i vår eftermiddagsstol och bara njuta :)

Något nytt som jag inte sett förut var att de börjat bygga parken nedanför oss som vi kommer se då vi tittar ner från balkong och fönster.  Det blir riktigt mysigt med grösmattor och planteringar :)  Bra om man är ett större sällskap och vill grilla ute. Vi vill köpa en elgrill sen så vi kan grilla på balkongen :)

Nu ska jag sluta pladdra om lägenheten hehe men ni kan väl förstå hur glad jag är :) Jag är så nöjd att vi köpte den här lägenheten och den är så perfekt för oss. Och jag längtar så mycket! Har btw glömt att säga att det blivit tidigare inflytt så vi flyttar in i mitten av oktober istället. Så det är nästan bara 5 månader kvar nu, gaah :)

Efter visningen gick jag och mamma runt i området och självklart gick vi och kikade på alla fina villor i enskede och drömde oss bort. Så mysigt område och jag kommer definitivt hitta mina promenadrundor där runtom :) Så idag är det en mycket glad och förväntasfull Emilia som säger god natt hihi och jag vet vad jag kommer drömma om inatt :)

Kommentarer
Postat av: leia

åååå...vad skoj.

Jag älskar att kika på lägenheter även om jag vet att jag absolut inte ska flytta tlll dem:)



och...ja en vacker dag ska jag minsann beställa från forever...men det måste vara någon gång då man känner att det är ok om det blir en hudring hit eller dit:)



kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0