Utekväll med kollegorna

Igår efter jobbet så skulle vi ut några stycken och käka för att fira Anna som fyller år nästa vecka och för att det var Christoffers sista dag innan pappaledigheten. Vi möttes först upp vid medis och gick sedan till Och Himlen därtill i skrapan och tog en fördrink. Riktigt flott ställe med grym utsikt och det märktes också på priserna :)
Sen promenerade vi till Timmergatan till restaurang Sjögräs. Vi fick starta med ett glas vin i baren eftersom vårat bord var upptaget. Riktigt mysig stämning och trevlig personal. Och maten! Den var hur god som helst! Det här åt vi:




Min mat: Rådjurssadel med gräddig viltsås, rösti, lökringar, tranbär, rostade hasselnötter, höstgryta. Första bilden är på brödet de bjöd på. Det var jättesöta och GODA minilimpor! Redan då blev jag impad. Maten var så god! Allt matchade så bra i smakerna speciellt den perfekt stekta rådjurssadeln med hasselntterna och tranbären. Mmm det vill jag äta igen!


Den här tallriken tog Anna och Hanna. Det var Slätvarsfilé kokt i Pinot Noir, jordärtskocka, mild schalottenlksmarmelad, rödbetor och rimmad kalvtunga. Jag var ju otroligt skeptisk till kalvtungan men nyfiken som jag är var jag ju tvungen att smaka (se bilden hehe). Det var förvånansvärt gott, inte supergott men helt okej! Det är bara att när man tänker på vad man tuggar på så är det helt plötsligt äckligt.


Den här tallriken var Christoffers. Han tog: Duva från Bresse, blodkorv, rostad selleripuré, äpple och calvadossky, confiterad Domtagris, syrad kål. Den här rätten var jag nog ännu mer skeptisk till hehe. Mest till duvan! Men jag smakade iaf blodkorv och även den var helt okej. Men jag tror min rätt passade mig perfekt för det var det godaste jag ätit ute någonsin.



Den första bilden är på min dessert som även Christoffer tog. Det var: Kaffeparfait med rostad mandel, vit nougatpasta, karamelliserad Valhona Caraïbe i nät, havtorn och citron. Jag kan säga att det var också supergott! Men varmrätten var godare :)
Den andra bilden är på desserten som Hanna och Anna tog. Det var: Citroncurd med kondenserad mjölk, varma åkerbär, bourbon vanilj, sötad creme fraiche, muscavadosocker. Jag fick smaka lite och den var också supergod.


Efter en lyckad och mysig kväll på Sjögräs så tog vi en öl/cider på något hak på söder innan alla åkte hem till sig. Tack alla för en superkul kväll :) Det måste vi göra om. Men snart är det ju julfest :)

Kommentarer
Postat av: Eleni

ååååååå jag vill också.. varför fick inte jag följa med hahahah... vilken bra på er. kram

2008-12-08 @ 17:48:57
Postat av: Anonym

ååååååå jag vill också.. varför fick inte jag följa med hahahah... vilken bra på er. kram

2008-12-08 @ 17:49:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0