Massor med shopping på kära IKEA


Jasså då var det dags igen, ännu mera ikeahandlande blev det idag. Det behövs ju liksom grejor hela tiden när man är nynflyttad. Det blir ju säkert två till tre besök i månaden. Kanske är tråkigt med att det mesta i lägenheten är från IKEA men det är ju så när man inte har så mycket pengar. Går man till en inredningsaffär så kanske man får slänga ut en tusing för en lampa medan du på IKEA kan få hur mycket som helst för en tusenlapp. Men små grejor som ljusstakar, mattor och annat smått kan man ju köpa någon annanstans, för att få lite variation. 

Så dagens inköp blev gardiner plus tillbehör, ett överkast till sängen och lite krokar för den framtida panelväggen som vi ska hänga upp för att sklija på sovdelen och köket.


Eftersom att gardinen var metervara så behövdes det lite hjälp av min kära mor att sy upp dem. Så snart ser det ut som att någon bor här utifrån i alla fall. :)


Just nu händer inte så mycket. Vi har tvättid nu så man måste vara här och passa tiderna :P sen ska vi ta oss till affären och köpa lite mysig lördagsmiddagmat. Men jag kan inte komma på vad vi (jag) ska laga. Ville ha kött och klyftpotatis och sparris men det käkade vi hemma hos mig igår så nja det känns inte så kul längre. Vi får väl se...  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0