Nolte <3

image980

Älskade lilla puppi, ja du var verkligen min puppi. Du var inte min hund men vi hade ändå en speciell relation du & jag. Jag kommer ihåg när M ringde till mig och sa att de hade köpt en hund. Åå jag blev så glad. Efter att de tittat på valpar så länge så längtade jag verkligen efter en liten valp att gosa och leka med.

När jag träffade dig för första gången låg du du i köket på en liten filt och sov. Bredvid dig låg en pytteliten fotboll som nästan var lika liten som ditt huvud. (bild 1) Jag ville bara väcka dig direkt så jag fick mysa in mig i din fina lena päls. Första dagarna var du så puttinutti liten och man kunde inte låta bli att le när man tittade på dig. Du brukade ligga och sova i M´s säng och jag brukade ligga och titta på dig för du var så söt när du log där med tungan utanför munnen. (bild 2) Min puppi...

Du växte upp så fort att man knappt kommer ihåg hur det va när du var så liten men jag kommer ihåg när du var i den där busiga valpåldern när du och M alltid brottades på golvet. Jag höll mig lite undan för jag gillade inte när du nafsade eftersom jag gillade mer mysstunder med klappa och krama. Du lärde dig skillnaden på M och mig fort. Så fort du gick till M började du busa eller hämtade en boll och gav "lek med mig-blicken". Men när du kom till mig så ville du kramas och mysa. Du brukade komma till mig när jag låg i M´s säng och lägga huvudet på kanten och ge mig den sötaste blicken som betydde att vi skulle mysa. (bild 3) Då satte jag mig alltid på golvet och så la du dig vid mig och myste och blev klappad. Det är sånna stunder jag tänker på när jag tänker på Nolte. Min och puppis mysstunder. Du visste ju att med mig skulle man ta det lite lugnt för jag gillade inte lika hårt busande som M. 

Andra härliga stunder var när vi var ensamma hemma. Eftersom du visste att jag inte gillade att dra ner dig från sängen eftersom du blev så vild. Så brukade du så fort vi var ensamma hoppa upp med halva kroppen i sängen och sen titta på mig. Jag sa alltid Nolte gå ner, för att försöka liksom men han titta mer på mig då som "vad ska du göra åt saken" hehe och så hoppade han upp med hela kroppen. Sen brukade jag faktiskt gå och lägga mig i sängen bredvis honom och klappa för det var så mysigt. Så det fick väl bli vår lilla hemlis att jag lät dig ligga i sängen. För mig kommer du alltid vara världens busigaste men snällaste hund! Jag saknar dig ditt lilla busfrö...

        

Älskade lilla puppi, min puppi. Du är världens finaste <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Förstår exakt vad du menar, jag saknar honom oxå så mycket att det gör så ont. Fina bilder Emilia och fint skrivet.Kram // svägerskan

2007-12-03 @ 16:34:10
Postat av: Emilia

Ja lilla nolte, kommer alltid saknas någon när alla samlas nu. Ingen som alla kommer skrika "nej nolte" på hehe.. Lilla sötnos

2007-12-04 @ 10:21:10
URL: http://emiliafashion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0