Pinsamt

image1017

Jag blir så irriterad varje gång jag tittar på Lyxfällan på TV3. Hur fan kan man va så korkad att man inte ens kan ha hand om sin egen ekonomi. För mig är det så självklart att ha ordning och reda på pengar och sånt så för mig är det helt ofattbart hur folk kan låta det gå så långt. Som nu ett ungt par som bara handlar och handlar på kredit såklart och nu har de inte ens öppnat  räkningarna. Och hans förklaring till att han inte betalat hyran är för att han inte har någon internetbank?!? Vilken vuxen människa har inte internetbank?? De köpte en hund och för att ha råd med det betalade de inte räkningarna. Fattar man inte att det är allvar när man inte betalar räkningar och får brev av kronofogden. Ää jag orkar inte skriva mer det är ju skandal, pinsamt!

Att alla ens ställer upp på de här programmet. De skämmer ju ut sig själva!

Alltså ser ni på det här! 625000:- i lån och inget av sakerna de köpt är av värde, så inget kan liksom säljas. Tror man att pengar kommer flygande från himlen när man lånar så där mkt pengar eller. Hur kan man bara fortsätta låna, vart är ansvaret? Gaaah....

Men come on! Nå gråter de över att behöva bo i en etta tillsammans! Grow up! "Inte ens en köksfläkt, och bara 2 fönster, jag har ingenstans att vara själv" Gnäll gnäll gnäll. Har man ett fungerande förhållande så klarar man det. Kommer från mig som bor med min älskling på 27 km och vi har inte ens en möjlighet att ändra på det just nu. Så jag blir fullständigt galen när hon gnäller över 42 kvadrat! Grrrr..

Kommentarer
Postat av: svägerskan

Du har fullständigt rätt i allt du säger.
Hoppas ni hittar större snart.

2007-12-07 @ 16:37:07
Postat av: Emilia

Ja det hoppas jag med :) Känns som det är långt kvar men men vad ska man göra. Man får längta mycket hehe :P

2007-12-08 @ 12:06:56
URL: http://emiliafashion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0