Saker jag måste få skriva ner

Igår jobbade jag kväll, så jag missade idol-finalen men hann hem till andra halvan så jag fick se resultatet. Marie var nog rätt vinnare, vinnarlåten passade henne bättre än Amanda.
Iaf jag måste få klaga lite på saker som kassörska, det här irriterar mig väldigt mkt:

- Folk som pressar på alla varor på bandet (och staplar!) så när det kommer fram till scannern vid mig så blir det världens kaos. Och där finns det ju en censor som känner av varorna så varorna fortsätter att rulla fram till scannern och när man då ska väga saker så måste man pressa deras varor tillbaka på bandet för att varorna inte ska ligga på vågen

- Folk som inte lägger upp i "tyngd" ordning, alltså typ lägger bröd, chips och annat känsligt först och sen mjölk, läsk och sånt. Då måste man resa sig upp och flytta alla lätta varor på sidan först, vilket blir väldigt jobbigt för axlarna.

-  Folk som inte scannar sina frukter och grönsaker själva, det ska man faktiskt göra, går snabbare för alla och minskar på prisfel.

- Folk som då inte scannar frukt och grönt och när jag kollar i plu-listan står de och säger: Aaa den där kostar bla bla bla kr/kg eller det var tre för 10, det spelar ju ingen roll för mig hehe jag måste ju ändå leta fram plu koden. 

- Och en sista lite mindre irriterande men känns i kroppen-irriterande: är när de inte vänder strckkoden åt rätt håll. Jag vet inte hur alla handlar men i min familj och jag gör alltid det när jag handlar och det gjorde jag även innan jag själv jobbade som kassörska.

Så nu har jag fått säga det hehe. Det finns ju mycket roligt med jobbet också men nu ville jag bara skriva ner det jobbiga hehe. Kunder som är trevliga och pratglada är det bästa som finns, man blir verkligen glad när de är glada tillbaka. Jag jobbar idag med från 14-21.30 så det blir nog inget mer inlägg här idag.

Trevlig helg :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

har du några tips på var man kan hitta fina studentklänningar? :)

2007-12-10 @ 22:24:35
Postat av: Emilia

Jag har inte sett så mycket vita klänngar ute i affärerna på sistonde. Men på Oasis som finns i Gallerian och på drottninggatan, så hade dem fina vita klänningar, kolla på asos.com också de brukar få in vita klänningar inför våren. Jag köpte min på designsverige så kolla där också. Zara kan ha fina klänningar också kanske inte vita just nu men till våren :) Lycka till, hoppas du hittar en fab studentklänning :)

2007-12-11 @ 11:15:05
URL: http://emiliafashion.blogg.se
Postat av: Anonym

tack så mycket för hjälpen! :)

2007-12-11 @ 15:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0