Vart tar alla pengar vägen?

Hjälp! Jag sitter och kollar igenom mina utgifter den här månaden på min internetbank. Ja hjälp det är ordet!
Jag har spenderat 2800 kr på 2 veckor!

- Inredning 430:-
- Mat 50:-
- Frisörbesök 1600:- (Här har vi orsaken till det plötsliga hålet)
- Kläder 350
- Julklappar 400

Jag får ångest när jag ser sånt här. På det sättet hatar jag december månad hehe alltid värst gällande spendera pengar. Men ändå så var ju allt det här "nödvändigt". Inredningen var ju julpynt och man måste ju ha julfint. Mat ja det behöver man ju alltid, frisörbesöket känns väldigt dyrt såhär i efterhand men jag hade ju aldrig unnat mig det (just för att jag är så snål då det gäller pengar). Kläderna där var iaf 200:- nödvändiga för det var nyårsafton klänningen det andra plagget behövde jag väl egentligen inte. Julklapparna går ju inte heller att undvika men jag har många kvar.

Suck hatar penga-ångest, det är den vrsta utav alla "ångestarna" tycker jag...

(Just därför kommer MQ presentkortet sitta fint) Hoppas det är mycket! Borde ju vara minst 500 tycker man :)

Och från och med nu ska jag lägga undan 1000 kr (mer beroende på lönen) i månaden till Thailandresan också så jag får vänja mig vid hål i plånboken :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0