Lofsdalen vecka 2

Japp då var vi hemma och alla är väl behållna även min söta pojkvän som åkte skidor för första gången.
Vi åkte upp i söndags morse och det var en jäkligt lång bilresa det tog 10 timmar, inklusive alla stopp då såklart. Stugan var jättemysig och alla fick plats. Vi var ju åtta personer som bodde i stugan, trots att det bara fanns sovplatser för sex hehe. Älsklingen och jag fick dela på en 80cm säng! Det var trångt men vi klarade oss. 

Skidåkningen där uppe var härlig. Men lite tråkigt att bara 5 backar var öppna pga snöbristen. Men vi hade kul iaf. Det var väldigt kul att lära pojkvännen åka skidor, han var så duktig så. Han åkte t.o.m en svart backe sista dagen. Men veckans roligaste fall var när han skulle ta en genväg i skogen och det slutade med att han fick slänga sig i ett träd/buske för att rädda sig från att åka ner i en lerig å. Haha får upp bilden av min pojkvän i ett träd med skidor som stack ut lite hit och dit  hela tiden, han är ju för söt :) Synd att vi inte hade kamera med oss just då.

Då vi inte åkte i backen så var vi i stugan och spelade sällskapsspel, tittade på tv, lagade mat och hade kul. En kväll gick vi ut och åt och då gick vi till lofsdalens "enda" restaurang som hette Trapper. OMG, vi förvandlades till jobbiga stockholmare där inne haha. Men inte så konstigt eftersom att vi betalade 250 kronor per person för mat och dricka och maten var verkligen inget att hurra för. Nej dit bör man inte gå om man inte vill ha en sönderstekt oxfilé, fläskfilé som smakar nada med en "fräsch sallad" som bestod av isbergsallad med en pepperoni på toppen. 

Det var väl det. Jag ska få bilderna från fjällen snart, kanske uppdatarar det här inlägget då med lite bilder.  


Kommentarer
Postat av: Mjuk

Åh, jag älskar Lofsdalen!!! Det är så mysigt och vackert, den ultimata fjällupplevelsen! Synd att det inte var så mycket snö, själv var jag uppe i Åre över nyår, och där var inte alla backar heller öppna. Däremot så finns det ju mer att välja mellan där.

2007-01-15 @ 23:28:53
URL: http://marysfavoriter.blogg.se/
Postat av: Emilia

Aha va kul.. Ja jag tycker också om lofsdalen, det var där jag lärde mig åka skidor som liten. :) Det är sådär mysigt och lagom stort. Åå åre vill jag åka till nästa fjällenresa.. Om vi nu får några mer vintrar i Sverige.. Så här kan det ju inte vara :(

2007-01-16 @ 08:20:35
URL: http://emiliafashion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0