Rökare är ett problem!!!

Innan mitt arga inlägg startar så vill ja uräkta att jag inte bloggat på några dagar. Jag har nämligen jobbat en del och pluggat så jag har varit tvungen att prioritera det först.

Ja, tillbaka till ämnet. Jag blir så jäkla förbannad! Den där ****** förstör mitt liv! Nu är det så här jag bor ibland hos min pojkvän. Han bor i lägenhet och det innebär nära grannar. Iaf en eller kanske t.o.m två som bor vägg i vägg med oss är storrökare! Det är hemskt! Lukten förpestar inte bara trapphuset utan även M´s lägenhet (som bor i mitten). Lukten sipprar in från trapphuset och tar sig in i hallen trots att det är två dörrar. Röken sprider sig fort i den lilla ettan. Idag kom jag hem från skolan och satte mig ner för att plugga till ett hotellprov jag har imorrn. Men jag kan inte koncentrera mig. Röklukten gör att jag får jätteont i huvudet och jag mår illa. Just nu sitter jag med min halsduk lindad runt munnen och näsan för att kunna andas. Jag skojar inte! Och det luktar t.o.m iaf! Jag funderar seriöst på att sätta upp en lapp på anslagstavaln nere vid porten. Så han får veta vad f*n han ställer till med. Men eftersom att det är M som bor här och inte jag så vill jag ju inte göra något om inte han också vill. Ska nog fråga när han kommer hem idag. Fast det jobbiga är att jag stör mig nog mest utav det. För jag är så känslig. Jag har alltid varit det. Det är inte bara det att det luktar äckligt men jag mår verkligen dåligt! Jag har funderat på det rökare har alldeles för mycket rättigheter. Ja menar spelar man för hög musik så att andra störs så kan man få varningar från hyresvärden men om man röker och förpestar hela huset och orskar att andra människor blir sjuka. Ska man inte få varningar om det??? Jag blir så trött! Det här är något som förmodligen kommer att behöva irritera mig resten av mitt liv.

Ta i förrigår som exempel: Jag gick hem från jobbet och så vid tunnelbaneingången så kommer det ett gäng killar som också skulle in i tunnelbanan. Den ena killen röker och jag tänker: "Nu kommer han kasta den där utan att se sig för" Och självklart, han bara kastar iväg den som om det vore ingenting, han tittar inte ens vart han kastar den. Den var SÅ NÄRA att träffa MIN SPEEDY!! OMG! Idiot!
Senare bara några minuter senare stod jag på perrongen och väntade på pendeltåget. Flera tåg innan hade blivit inställda så perrongen var proppad med folk. Jag stod och pratade med C för att få tiden att gå fortare. Och så kommer det ett jäkla par (ugly as hell btw moahaha) som går förbi och ställer sig precis bredvid mig. Och de röker båda två, såklart. Alltså här snackar vi inte diskret, utan de blåste ut röken rakt över mig. Jag fick typ allt i ansiktet. Jag blir ju skitförbannad och säger högt till C (så att rökarna hör): "Alltså jävla idioter, jävla rökare, bara för att de ska dö snart behöver de ju inte ta död på mig med, jävla rökjävlar" Något i den stilen sa jag. De bara tittade surt på mig, kvinnan bara kolla lite snett och återgick snabbt till sitt blossande. Jag kan ju säga att jag hoppade direkt in i duschen när jag kom hem. Usch!

Rökare förpestar MITT LIV, andras liv och era egna liv! Fy FAN va äckliga ni är!!!!


Non smoking generation

Alla rökere, VISA OSS ICKERÖKARE RESPEKT!!! Det är ert val att röka så vi ska inte drabbas!

Ursäkta mitt språk i detta inlägg men det var behövligt
Bild:
Non Smoking Generation

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller med dig, rökning är äckligt och rökare förstör för så många fler än sig själva - men en sak måste man komma ihåg. Många, många som idag är beroende av cigaretter, är det pga. av att de var dumma nog att hänga på trenden när de var yngre, vissa var otroligt deprimerade och fastnade på så sätt och andra har växt upp med föräldrar som signalerar att det är okej. Ofta kan man inte skylla på just rökaren - skyll på tobaksbolagen! De är de riktiga skurkarna.

Kul blogg annars!

2007-01-24 @ 20:50:39
Postat av: Emilia

Ja visst är det så, men jag har flera bevis i min bekantskap som bevisar att vill man sluta, så kan man. Idag finns det så mycket anledningar till att inte röka. Jag förstår unga som faller för grupptryck och sånt, det är ju svårt att få bort. Men alla dessa vuxna som röker. Jag tycker de ska ta tag i sig själva och sluta, det är svårt men det går. För det är inte omöjligt, trots att många rökare säger det. Men men trenden går ju iaf åt rätt håll. Det blir ju mer och mer "ute" att röka delvis tack vare rökförbudet på restauranger. Vilket är så bra, så småningom kanske det sprider sig mer bland ungdomarna. :)

2007-01-24 @ 20:55:33
URL: http://emiliafashion.blogg.se
Postat av: Anonym

Ja, alltså, förstå mig inte fel - jag tycker egentligen att cigaretter borde vara olagliga! Det är helt absurt att något så uppenbart kollektivskadligt och beroendeframkallande är lagligt. Men jag vet också att det är viktigt att inte skylla på personer som röker, enbart. De är vanliga människor, precis som du och jag, som begått misstaget att börja. Givetvis går det att sluta, men det är så otroligt många faktorer som kan spela in. Vissa blir djupt deprimerade NÄR dom slutar, andra kan inte sluta för att de är deprimerade redan.

Som sagt, jag är emot rökning, tror bara att det går mycket bättre att vända trenden om man inte går så otroligt hårt MOT konsumenterna :)

2007-01-25 @ 16:01:26
Postat av: Emilia

Hehe ja :) Jag tolkade inte ditt fel först heller. Jag förstår precis vad du menar :) Men det stämmer man ska inte kasta massa läskiga påföljder på rökarna för de flesta vet ju redan det mesta. Det bästa är att göra det omodernt, jag tror folk bryr sig mer om det i dagens samhälle än att det är farligt. (Tex som det blivit lite nu i och med rökförbudet på krogen). Jag tror absolut att det är den bästa metoden :)

2007-01-25 @ 20:46:42
URL: http://emiliafashion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0