Mobilen förstör ibland

Kom just och tänka på en sak. Typ alla har ju mobiler där man har så kallade "real-tones" som ringsignaler. Det låter alltså som de gör på riktigt. Även jag har detta på min mobil. MEN, det är inte alltid positivt. Min sladd till mobilen har krånglat i flera måndader så det har aldrig blivit av att jag lagt in nya låtar. Så jag har alltså haft samma ringsignaler huuuur länge som helst. Har bestämda på i princip alla som ringer mig så alla har en egen signal.

På övriga samtal startar Creed´s - One last breath, som jag verkligen gillade, förut! Övriga samtal består i princip bara av jobb och allvarligare samtal hehe. Så så fort jag hör den där elgitarren som inleder sången så ställer min hjärna automatiskt om på följande sätt: shit spring till mobilen det är jobbet=viktigt aaaah, skynda skynda, harkla sig så man låter okej, tänka igenom veckan så man vet om man kan jobba, eller få ångest för man inte orkar jobba fast måste, eller alla dessa morgonar man blivit väckt och behövs direkt på jobbet. Jag har absolut inget emot att jobba men ändå har låten framkallat lite "ångest"-känsla. Nu är det ju inte direkt så att jag hinner tänka allt det där just när det ringer men det är några av tankarna som ALLTID dyker upp så fort jag hör den här låten vare sig det är på mobilen eller på stereon.

Så den låten kommer aldrig vara samma kära creed låt, utan den är i princip förstörd eftersom jag alltid kommer koppla den till att jobbet ringer haha.

P.S jag har bytt signal nu! Hehe nu börjar det med: "It´s Britney bitch" hehe alltså Gimmie more låten, för den är jag inte fäst vid. Ska sluta välja favoritlåtar from nu.

Kommentarer
Postat av: angelique

aa samma sak är det med alarmsignalerna, hade håkan hellströms - kom igen lena förut, och så fort jag hör början på den nu får jag hjärtklappning :D hahaha hur töntigt det än låter men så är det, men även jag har bytt nu :P

2007-11-16 @ 21:20:38
URL: http://aangelique.blogg.se
Postat av: Emilia

Ja precis så! Jag har verkligen försökt att inte välja låtar som man gillar (på det där lilla extra sättet) som alarm eller ringsignal. :P

2007-11-16 @ 23:06:48
URL: http://emiliafashion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0