Hemma i kalla Sverige

Nu är vi hemma! Äntligen hehe. Vi blev ju självklart drabbade av det här
Men lite jobbigt var det. Vi stod och väntade på transferbussen som skulle ta oss till flygplatsen. Då var klockan, 21.30 (igår fredag) och man var ganska seg och trött efter en hel dag utan hotellrum och inte haft något at göra. Så kommer äntligen en buss och det blir såklart kaos när alla som bodde på Sirios Village skulle med, men sen skriker Solresorguiden att detta endast är bussen för de som ska till Landvetter. Nej, typiskt tänker man då, för jag och M var ju så snabba haha och hamnade längst fram i kön. Sen efter Landvetter kommit iväg så ropar hon ut: "Okej alla som ska till Arlanda, vi ska samlas nere i konferenssalen nedanför trappan i lobbyn och där kommer vi att ge er vidare informantion om vad som kommer att hända." NEJ, haha det var första tanken, NEJ haha vi kommer inte härifrån, NEJ jag kommer behöva tillbringa en till dag här imorgon utan att ha något att göra, NEJ jag vill hem haha typ det tänkte jag dessa sekunder. Då fattade man ju att det var något som hade hänt, annars skulle de ju bara kört ut oss till flygplatsen och låtit oss vänta där. I alla fall så kom en annan tjej från Solresor sen och berättade det som hänt, att planet hade nödlandat i budapest och att vi nu inte hade något plan längre, men att de skulle flyga in ett från island så vårt flyg skulle gå 07.20 (det skulle gått 23.55 på fredagen egentligen). Alla från vårt hotell skulle få checka in igen över natten och sen skulle frukost serveras 04.30 (kul :P) och att bussen till flyget skulle gå 05.30. (Planet blev dessutom försenat ännu mer när vi väl var på flygplatsen så vi lyfte inte förns 08.20, alltså mer än 8 timmar försenat!)

Så det var bara gå till receptionen (hehe jag och M var snabba så vi var först ut med att få rum) sen typ gå och lägga sig. På ett sätt så var det här ganska skönt eftersom man nu fick sova ut lite, vilket jag nog inte hade gjort på flyget mitt i natten. Och sen ska man ju vara tacksam för att det inte var vi som behövde nödlanda. För det kunde ju bara ha hänt några timmar senare (felet på planet alltså) och då hade vi fått nödlanda, så tur i oturen. 

Sen till det mest positiva, förhoppningsvis får vi ut försäkring för det här, på cirak 1200 kr per person vilket typ blir vad halva våran resa kostade per person. Så då har vi bara betalat 1300 för en veckas semester på fyrstjärnigt hotell. Så vi är ju inte direkt ledsna över förseningarna hehe :P 

Hur som helst, semestern har varit jättehärlig och jag ska väl ta och berätta mer om den inte bara om förseningen. Men det blir imorrn i så fall, nu är man trött efter en lång dag.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0