En tripp tillbaka till 90-talet

   

Kvällen startade med att mamma och jag skulle hitta något ställe att käka på. Vi gick runt lite rund medborgarplatsen och kom tillslut till Koh Phangan eller vi såg deras resebutik först och då kom vi på att vi kunde gå dit och äta. Jag hade aldrig varit där och måste säga att jag blev riktigt impad över inredningen. Det kändes verkligen som att man helt plötsligt var utomlands. Alla små detaljer som paddor som låter och "plötsliga" strömavbrott med åska och regnväder var häftiga. Maten var jättegod, dock lite dyr men helt överkomligt med tanke på att det är mitt i stan och en så populär restaurang. Både mamma och jag beställde Pad Thai eftersom vi båda älskar det. Det enda dåliga var när vi beställde dricka så sa jag "och jag tar en en cider tack" och då tittade hon på mig med värsta blicken och sa jättestöddigt: "Hur gammal är du" (Och betoningen på DUUU lät inte trevlig). Då känns det ganska skönt att kunna köra upp körkortet i ansiktet på henne. Inte för att hon fråga för det skulle jag också ha gjort om jag var henne. Men hon sa det så himla stöddigt och otrevligt. Man kan väl fråga på ett trevligt sätt typ: Kan jag få se legitimation eller hur gammal är du, med en trevlig röst. Sånt blir jag så irriterad på. Men annars var det jättebra och jag tänker verkligen gå och äta där flera gånger.

image1213

Sen var det dags för konsert. Med inga mindre än the number one boyband från sena 90 talet, Backstreet Boys. Mina stora idoler när jag var liten, mina favoriter nummer 1 var de verkligen. När jag var liten hade jag massor med posters på mina väggar, jag samlade på alla idolkort, hade alla skivor och så gick jag även på en konsert med dem när de var som allra störst. Efter det har jag sett dem en gång till med Cissi för några år sedan. Jag tycker det är härligt att gå på konserter med artister man verkligen älskat förut (jag gillar dem fortfarande men inte i närheten av hur det var förr hehe). Men så fort de ställer sig på scen och sjunger Everybody, Show me the meaning of being lonely, I want it that way så kommer man direkt tillbaka till de åren då man satt och drömde om sina idoler och sjöng med i alla låtar.
     
Förband var EMD (erik, mathias och danny från idol) hehe och ja de passar ju in på en BSB konsert och visst är de söta pojkar men det var väl sådär. Men tjejerna blev galna iaf, hehe och då hade inte ens bsb kommit. Sen när de väl öppnade skynkena och de började presentera deras namn så blev alla galna och skrek så högt så man trodde de skulle trilla av stolarna. Fast jag blir inte arg för det haha för jag har ju varit precis likadan haha. Hur som helst så kom de ut i en boxningsring till "Eye of the tiger" introt haha. Mamma och jag tittade lite roligt på varandra för vi båda tyckte det var lite töntigt. Men är man boyband så är man haha. De inledde iaf med "Larger than life" men jag kunde inte sluta le åt att de stod i boxarrockar och lådsasboxades. Sen bytte de kläder och då blev det bättre och sjöng en fin låt från nya skivan som heter "Unmistakable".
Någon låt senare sjöng de "I want it my way" och då sjöng verkligen alla med och de låter så häftigt och det måste vara en så mäktig känsla att stå på scen och höra ett helt hav av folk som sjunger ens låt.
Går inte igenom hela låtlistan utan säger istället att de bästa låtarna var: Show me the meaning of being lonely, Incomplete, Siberia och The shape of my heart. De två sistnämda spelade de efter att de gått ut (och man ska tro att det är slut som vanligt). Jag tänkte precis när de spelade sista "riktiga" låten att det var synd att de inte spelade en av mina favoriter (Siberia) och så kom de ut och körde den och då var verkligen mysfaktorn hög inne på hovet. Sen körde de The shape of my heart som sista låt. Och det var nog sista gången jag såg dem för jag tror att det räcker med bsb för mig nu. Nu har jag sett dem tre gånger och det är ändå bara de gamla låtarna jag vill höra och de har jag hört live nu flera gånger så nu är det kapitlet slut haha.

Det var en bra konsert men inte i närheten på lika bra som de andra två var. Då var det fullsatta Globen och alla hits när de var som hetast. Så den får 3+ av mig. Men det var ändå mysigt att åka tillbaka till slutet av 90-talet och början på 2000-talet :)

image1217

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0