Filmtips

image1200

Det blir ytterligare ett tips ikväll eller ja inatt hehe måste gå och lägga mig snart :P Men först måste jag bara tipsa er om en bra film vi såg ikväll. Filmen heter "The Kite Runner" eller "Flyga drake" som den heter på svenska. Den handlar om två pojkar i afghanistan som är väldiga nära vänner. Varav den ena pojken är tjänstefolk åt den andra pojken men de är ändå bästa vänner. Det var det som var så fint med filmen och fick mig att gråta flera gånger. Pojkarna skiljs åt när de är små och Amir (den ena pojken) flyr till USA med sin pappa. Där får han senare veta att han måste tillbaka till Afghanistan (där det är krig) för att rädda hans väns son.

Vill inte skriva mer för då avslöjar jag för mycket. Men om man gillar filmer som verkligen tar tag i en och berör så tycker jag absolut att ni ska se den här. Jag började gråta flera gånger för att den var så hemsk, mest när de behandlade alla barn så illa, då börjar jag alltid gråta. Jag hade en som en klump i bröstet under hela filmen för man kan inte sluta tänka på hur många barn som lever sådär på riktigt. Det är så hemskt...

Så det får bli det sista för idag nu ska jag sova. God natt ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0