Nu har vi valt tillvalen

Igår var vi som sagt och valde tillvalen till nya lägenheten. Det tog längre tid än vi trodde med att välja trots att vi hade bestämt typ allt utom kakel i köket. Men tillslut efter 1 timme och 20 minuter hade vi valt hur vårt framtida boende skulle se ut. Vet inte om det intresserar andra men det här blev valen:

 
I köket blir det en massiv träskiva i ek (där kunde man välja mellan olika laminatskivor och en valnötsskiva men eftersom ingen utav oss gillar laminat och valnöt var så dyr så blev det en ek). Det blir matta vita köksluckor. Alla vitvaror uppgraderade vi till rostfritt och vi valde även intregerad micro. Det kommer bli så snyggt jag har alltid velat ha inbyggd micro i skåpen och våran micro är så snygg (så snygg att jag var tvungen att lägga upp den här), jag längtar :) Kaklet i köket blev en väldigt ljus grå mosaik (den är mycket ljusare än på bilden, den är inte silverfärgad hehe).
Det fanns inte så mycket att välja mellan, endast dessa (och sen fanns det dem som de andra som köper lgh får välja mellan men det var bara 10x10 plattor och i jättetråkiga färger) och då gillade vi den gråa mest eftersom det blir så himla mycket vitt annars och eftersom den ändå var så ljus grå så gillade jag den. Kommer vara snyggt mot ekskivan och mot det rostfria i köket.

I badrummet tog vi standardkaklet på väggarna. Det var ett vitt blankt 15x15. På golvet valde vi till så att vi får ett svart 10x10 så att det matchar i hallen där vi har svarta 20x20 klinkers plattor. Det kommer blir finare eftersom att badrummet och hallen är bredvid varandra och då när man öppnar dörren så matchar golven fint.

Sen till det valet som jag helst inte vill göra och det var tapeterna. Det fanns ju som sagt bara jättetråkiga att välja mellan så vi hade ju tänkt att välja den ljusaste och sen typ sätta egen fondvägg när vi flyttat in. Men när vi väl satt där så blev vi ju så suktade på vitmålat trots priset. Så det slutade tillslut med att vi valde det för vi hade väl säkert kommit upp i liknande kostnader om vi hade målat om själva sedan med tanke på att vi skulle få köpa allt, penslar, spackel, färg, grundfärg och sådant. Så nu har vi det precis som vi vill ha det och det känns så skönt. Då är allt klart då vi flyttar in. Då är det bara egna fondväggar som vi ska tapetsera efter inflytten någongång.
 
Så väldigt många tusenlappar senare var vi klara hehe. Men nu är jag så himla glad och jag känner verkligen att vi kommer flytta in i en lägenhet som är precis som vi vill ha den. Nu längtar jag ännu mer :)

6 månader 4 veckor och 2 dagar kvar ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0