Hittills bara en nackdel

Jo den enda nackdelan jag kännt av hittills med att ha ett 8-17 jobb är att jag inte orkar laga mat hemma längre. I veckan har vi nog slagit rekord på hämtmat. Hehe och nu sitter jag och väntar på M som snart kommer hem från träningen och gissa vad han har med sig: Avokadosallad. Alltså vi behöver knappt säga vad vi vill ha längre på Gulan, de känner igen oss och vet att vi vill ha avokadosallad haha, ILLA!

Det är ytterligare en sak som läggs i min "lista" över vad jag ska göra när vi flyttat. Den består av liknande punkter:

- Börja laga mer mat på vardagar (Helger är inga problem då har jag tid och då har jag oftast lite inspiration att laga god mat. Men när man kommer hem till ett trångt litet kök i ettan så tappar man all ork och inspiration. Så det ska ändras haha)
- Börja träna (Får för mig att det ska bli lättare då vi bor där och jag börjar mitt "riktiga" liv haha. Jag skyller på att jag inte vill få in några rutiner här eftersom vi flyttar om 2 månader)
- Bjuda hem vänner ofta och bjuda på goda middagar (Den möjligheten har man ju saknat här eftersom vi inte får plats mer än två vid matbordet. Så det längtar jag jättemycket efter)
- Ha mer städat och organiserat (Nu orkar man inte ta tag i alla papper som ligger överallt eftersom de ändå ska flyttas snart, jag skyller på samma när det gäller dammsugningen haha)
- Tvätta oftare (Nu har vi ingen tvättmaskin utan bara tvättstuga. Det är ju så opraktiskt när man måste planera tvätttid, usch. Jag vill tvätta när jag känner för det)
- Gå ut på krogen mer (Nu när man har bättre möjligheter att åka hem sent på natten)

Haha här om dagen så sa jag att jag kanske går in i väggen när vi flyttat för jag har så mycket jag planerat in i min redan fulla vardag. Så typsikt mig, planningfreak nr 1....

Kommentarer
Postat av: Cissi

Träna vill jag också börja med.. men du kommer ju bo så långt bort så då kan vi inte träna tillsammans :(

2008-08-14 @ 21:53:19
URL: http://faantastic.blogg.se/
Postat av: Emilia

Ja det är tråkigt :( hade varit kul att få en träningskompis.. Du kan flytta hit ngnstans i närheten :P Andra hand? :P hihi

2008-08-15 @ 06:44:44
URL: http://emiliafashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0