Semestern

Jag har ju haft lite paus i bloggen nu under min semestervecka så nu tänkte jag att jag skulle ta igen den lite. Bara för att jag inte bloggat betyder det inte att jag fotat precis allt jag gör, lagar och köper varje dag :P Så nu kommer lite updates från semestern. 

Jag har badat varje dag på semestern så det känns verkligen som vi utnyttjade varje dag maximalt. Vi har åkt till olika bad varje dag för att variera lite bla. Trosa, Gömmarn, Sandviken mfl:

 Gömmarn

Jag har även hunnit med och shoppat lite. Jag och M åkte in till stan för att leta kostym till mig som jag skulle ha på jobbet. Så efter ett antal besök på typ alla citys H&M så hittade vi tillslut kostymen i rätt storlek. Tack baby för att du var så snäll och hjälpte mig att leta (med tanke på att killar inte brukar vara så happy i att gå i affärer) och för byxorna som han var snäll och gav mig :) Vi åt god Ben & Jerrys glass såklart och jag tog mina två favoritsmaker Chocolate fudge brownie och Cookie dough, finns ingen godare glass, så man måste passa på när man är i stan :) Jag hittade dessutom en gorgeous klänning på H&M som kommer passa perfekt till partykvällar i höst med strumpbyxor och minikavaj/jacka:

   Kostymen & Klänningen

Och såklart har jag ätit massor av god mat under semestern. Vi har typ bara lagat mat hemma en dag, resten av dagarna har vi snyltat hemma hos mamma och pappa eftersom det alltid är så god mat där hehe :) Det har varit många mysiga grillkvällar med räkspett, kyckling, halloumi, majskolvar, korvar och ja typ allt gott man kan tänka sig att grilla har vi ätit de senaste dagarna :) Vi käkade även ute på en grekisk restaurang på valhallavägen med familjen och farmor och min farbror med familj. En perfekt kväll att äte ute på, vi satt länge och njöt i solen på uteserveringen.

   1. Härlig semesterfrulle med krysstidning och min favorit: risifrutti :)  2. Mammas supergoda kaka, vet ej vad den kallas men typ en blanding av glass, cheesecake och blåbärspaj  3. Och så var jag tvungen att dokumentera min första hemmagjorda pasta :) Jag har aldrig prövat göra en helt själv från grunden. Det blev en supergod med penne, kycklingfilé, broccolli, pesto, vitlök och grädde. Nästa gång ska jag nog lägga till champinjoner så blir den perfekt :)

Det var lite av sakerna jag gjorde, märkte att jag inte hade så mycket bilder som jag trodde. Typsikt mig att jag har glömt kameran då vi varit på stranden och i lördags då jag var på grillfest hos Marcus och Paulina. Jaja lite bilder fick jag upp iaf. Det är alltid något :)


Kommentarer
Postat av: Julia

Ja, uch vad mycket negativt det var om den!

Kanske inte något vidare köpt trots allt.

2008-08-06 @ 00:24:17
URL: http://ungmamma89.blogspot.com
Postat av: amanda

söt klänning! vad kostade den? =)

2008-08-07 @ 15:35:42
URL: http://ammizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0