Nu är jag arg

Jag som äntligen tyckte att jag hade mycket pengar över och kände att jag skulle kunna lägga dem på att köpa något till mig själv och en fin present till älsklings födelsedag. Och så kommer jag på att mitt SL kort går ut vid årsskiftet. Hade räknat med att det skulle bli dyrt men så HÄR dyrt, det är fan löjligt. Jag har ju tidigare betalat reducerat pris men nu är det slut med det. 2670 kr (!!!) vill de ha för den KORTA perioden januari-april (!!!). Det är fan inte värt det! Med tanke på hur korta sträckor jag har bilvägen till jobbet skulle jag fan nästa tjäna på att ha en liten skitbil istället.

Det här är så typiskt precis när man kände att man äntligen skulle få gå och köpa lite vad man ville. Nu måste jag hålla i varenda krona resten av januari. Nu känns det som om jag egentligen inte borde åka till Järvsö och åka snowboard eftersom det går en del pengar där, tur att det bara är 2 dagar. Men det är ändå liftkort, mat i backen, mat på bilfärden ner och upp osv.

Jag hatar SL just nu, förut tyckte jag att det var okej med tanke på att man betalade vad det var värt. Men nu när man betalar så mycket så känns det inte värt det längre om man räknar med alla förseningar osv.

Till råga på allt det här så har våra matpengar vi fört över till Ica kortet försvunnit spårlöst (M förde över dem för typ 5 dagar sen men de har fortfarande inte kommit in) så nu måste vi lägga ut all mat från våra vanliga konton och det är inte så kul när man redan lagt undan 1500 kr var för mat.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Köp ett kort till reducerat pris ändå ;) Ingen som vet att du är över 20 o sen när är det lag på o ha leg när man åker tåg? :)

2008-12-29 @ 19:24:51
Postat av: Emilia

Jag har ju redan köpt :(



Men men inte mer man kan göra åt det :)

2008-12-29 @ 20:06:04
URL: http://emiliafashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0