Får de aldrig nog?

Läste i tidningen idag att de chockhöjer SL priserna ännu mer! Nu kostar ett månadskort 690 spänn!! Det är ju för sjutton helt sjukt. Nästan 700 spänn?!!!

image1160

Och de vill att folk ska åka mer kommunalt istället för bil? Klart man väljer bilen om det är såhär dyrt. De tycker väl man ska köpa årskort istället men det är kanske funkar så bra för de flesta vuxna behöver kanske ta bilen då och då och vissa dagar behöver man inte åka buss/tåg alls därför passar månadskort bättre. Så man kan se över om man ska åka mycket kommunlat. Okej hade SL blivit bättre efter alla dessa prishöjningar skulle jag väl inte tjasfa så mycket MEN det har de ju inte. Det blir fortfarande sjukt mycket förseninger på pendeln varje vinter och ofta sommartid också. Jag har sagt att jag ska undvika att köpa bil så länge som möjligt både pga de övriga kostnaderna som tillkommer med bil men även för miljön. Tack vare att jag ska flytta närmare stan så jag åker tunnelbana så behöver jag inte köpa bil, men hade jag inte flyttat hade man ju nästan varit tvungen. Så alla som bor utanför stan köper ju bil pga av de dåliga kommunikationerna. När de dessutom är svindyrt, vem fan åker kommunalt då, om man inte måste??

Ingen!

Suck! Det är väl ändå här politikerna borde sätta stopp. När de ser vad prishöjningarna leder till? Fast det ska jag inte gå in på nu haha för det är en helt egen disskution. Men något måste ju göras. Höj bensinpriset ännu mer och förbättra kollektivtrafiken REJÄLT (tätare trafik, går enligt tidtabbeler och billigare). Jag är öppen till att åka kommunlalt varje dag men då ska det fungera också... 

Kommentarer
Postat av: Cissi

Ingen håller med mer än jag! ;)

.. jag ligger etta när det gäller antal klagomål på SL ..hihi

2008-02-20 @ 22:02:48
URL: http://faantastic.blogg.se
Postat av: Emilia

Haha ja det är bra! Jag älskar dina klagomejl haha klockrent ;)

2008-02-21 @ 09:31:01
URL: http://emiliafashion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0