Hello again

Det är så svårt att hitta tid att blogga nu när jag flänger och far mellan M´s syster och hemma hos mamma & pappa, man får ingen fast rutin och ingen "egen data". Jag laddar bara upp bilder på M´s dator och den står hos hans syster där han bor nu under stambytet. Och ni vet vad jag tycker om att blogga utan bilder (inge roligt). Därför brukar jag hoppa över att blogga den lilla tiden vid datorn jag har.

Men nu får det bli lite text iaf :) Helgen var lugn och skön precis som jag ville ha den hehe. Jobbade på fredag kväll och på söndag eftermiddag. Så det var bara lördagen jag hade tid at hitta på något. M och jag åkte till EM möbler och Stalands möbler och tittade på soffor. Hittade ingen speciell men vi vet iaf vad vi vill ha för typ och hur stor. Efter det åkte vi till vår blivande lägenhet och promenerade i området för att "lära känna" det. Det var soligt och härligt väder så det var mysigt att gå runt i sitt framtida område. Jag kommer trivas jättebra, vi har allt som behövs. Haha vi testade allt. Kollade så att ICA´t var bra och det var det (kollade inte coop eftersom: vem vill handla där? haha), det finns ett jättemysigt fik, bageri, apotek, pressbyrå och sånt som man vill ha nära. Vi testade också att gå från tunnelbanan till våran port: 2 minuter (!!), gud va skönt! Åå jag är så glad :) Det här kommer bli perfekt.

Nu ska jag nog lägga mig i sängen och titta på tv, är SÅ trött efter en lång dag på jobbet. Ännu tröttare blev jag när jag upptäckte att jag har fått för lite lön på ALLA mina löner sen jag började där i november! Jag har nämligen inte fått någon OB på någon. Jag har ju inte märkt något eftersom jag bara fått 3 lönespec. (varav en var så lite att jag knappt kollade på den, pga av att det var min första månad) och de andra har jag aldrig direkt räknat om det stämt. Men nu när jag tittade på min senaste lönespec. så undrade jag varför inte OB timmarna stod utskriva så man kunde se ordentligt och då tog jag fram och kollade de gamla och där stod det inget heller. Så det första jag gjorde idag var ju att kolla om OB timmarna skulle stå utmärkta och ja de skulle ju de göra. Så nu måste jag hålla på och krångla med det här också, suck. Det är ju ändå en del pengar så man blir ju lite trött... Åter igen suck... Men det betyder ju iaf mer pengar nästa månad :)

God natt på er :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0