Inspiration och flytt

Idag har varit en fullspäckad dag. Vi började med att åka till Mio i kungens kurva och där hittade vi mycket intressant och vi båda fick en bra känsla av hur vi ville ha det. Och vi ville ha samma saker, vilket är skönt så vi slipper tjafsa om det haha. Vi hittade inte så många soffor med vi såg ett jättefint matbord i massiv ek som vi vill ha. Eller något i den stilen iaf. Till det vill vi ha vita tygstolar med ekben. Vi ville båda ha matplats i trä fast med lite vitt (därav de vita stolarna) också för ingen utav oss gillar de här moderna "plastiga och ståliga som jag säger hehe". Det eftersom vi båda gillar mer varm och äldre stil än supermodernt och avskalat.

  
(Bordet vi gillade och en liknande stol vi vill ha en md vitare tyg och högre stolsrygg, från Mio)

Sedan tittade vi lite på sängar också och vi båda gillar verkligen den här. Det är verkligen en mysig säng! Men den är ju så pass speciell att man får se tills man flyttat in om den ens passar in med tanke på höjden och det mörka trät. Men vi gillade den iaf. M gillade inte Wilma :( Men det gör inte så mycket för den hade inte passat in iaf.

 

Efter det åkte vi till Sickla för att titta runt lite bla. på zandvoort som jag såg på tv. Det var en jättefin butik men kanske inte riktigt något för oss. Priserna var inte alls farliga vilket jag trott det var bara det att det var mest möbler för tex. ett hus med vita trägolv eller en stor våning med vita panelväggar inte i en nybyggd lägenhet med ekgolv och ja lite mer standard utséende. Men vi kikade runt i lite andra affärer också. Vi hittade soffa som vi gillade på Folkhemmet, men jag tyckte den var för stor hehe.

Efter inspirationsrundan så åkte vi hem och började flytta. Pjuu! Det var mycket saker att ordna och lägga in i påsar och skåp och mycket att flytta över till M´s syrra. Men men nu är det klart och nu bor vi båda på varsitt håll :( Hoppas de är sex veckorna går snabbt.


Kommentarer
Postat av: Cissi

Jag gillar också de sät stolarna o bordet (och sängen) Men finns det inte risk för att stolarna blir missfärgade efter ett tag eftersom de är vita? Eller kan man tvätta klädseln?

Ooh, era stackare...6 veckor på varsitt håll o nu kan ju absolut inte ses o han kan ju absolut inte sova hos dig! ;p
Tänk på mig då!

2008-02-11 @ 23:08:42
URL: http://faantastic.blogg.se
Postat av: Emilia

Jo men de går att tvätta, fast det är ju den stora nackdelen, vi har ju stolar med vit klädsel på hos micko nu och de är ju lite blått på dem från jeans men men jag vill inte ha några andra haha..

Haha men man klagar väl alltid över sin egen situation först :P

2008-02-12 @ 11:15:08
URL: http://emiliafashion.blogg.se
Postat av: Cissi

hehe nää dom är fina o det passar så bra o ljusa uppd et lite med vitt istället för bara trä! Ni fåår göra som i hundtricket ;) Fast då måste jag också det när jag hälsar på :(

hehe det kalrt ;)

2008-02-12 @ 20:49:08
URL: http://faantastic.blogg.se
Postat av: Emilia

Haha ja den ska jag köra med haha :)

2008-02-13 @ 12:06:51
URL: http://emiliafashion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0