You gotta love the Stambyte

Jag har väldigt tråkigt just nu. Ikväll har jag jobbat till 22 och M är och spelar poker så jag är ensam hemma. Vilket jag brukar tycka är ganska mysigt (ibland). Jag satt i kassan och tänkte på hur jag skulle mysa ner mig i soffan framför tv:n. Sen när jag kommer hem så kommer jag ju direkt ihåg att vi plockat ner tv:n från väggen eftersom stambytet börjar på måndag. Jahap, där gick den myskvällen. Dessutom är det kallt som sjutton här inne för vi glömde fönstret öppet vid 14, så det var iskallat när jag kom hem nu. Och hela lägenheten är tömd på allt som gör den mysig i princip. Vi har lagt undan allt som vi inte vill ska bli dammigt, men det är ju typ allt så det enda skåpet som vi fick ha saker i är proppfullt nu.

Det är ju inte direkt kul att de ska komma åt överallt; bakom sängen, bakom skrivbordet, bakom tv:n, under diskbänken, i städskåpet, i hallen, och såklart badrummet eftersom det ska rivas helt. Så ni kan ju tänka er då hur liten yta som blir kvar att lägga alla dessa saker som vi ska flytta på (lägenheten är på 27kvm!) Småsaker ligger proppat i skafferiskåpet och större saker ska vi stapla i sängen. Dator och tv monterar vi ner så de inte kan skadas och haha alla högtalare på surroundsystemet är täckta med plastpåsar och ja ni hör, ALLT är borta. Lägenheten är helt plötsligt helt tom. Känns inte så kul men men vad ska man göra åt det. Jag kommer som sagt flytta hem under stambytet och M flyttar till sin syster som bor i huset bredvid.

Yes! Stambyte here we come!

Kommentarer
Postat av: svägerskan

Du är välkommen hit du oxå! Hur ofta du vill och när du vill. :-)

2008-02-10 @ 18:03:11
Postat av: Emilia

Hihi tack va snällt :) Kommer väl hälsa på en del hehe ;)

2008-02-10 @ 19:56:09
URL: http://emiliafashion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0