2007: Vilket underbart år

Jag tänkte göra en liten kort sammanfattning av 2007 för det är alltid kul att se vad man pysslat med varje år.

♥ Året började en grymt rolig vecka i Lofsdalen med ett kompisgäng, väldigt kul sätt att starta det nya året, synd att det inte blev av i år igen. ♥ Den 14:e Januari tog jag körkort, det var stort!  ♥ Jag startade min sista termin på hotell-linjen, jag hade praktik 3 dagar i veckan på Grand Hotel och veckorna flöt på, smått började förberedelserna inför studenten, kul men också lite jobbigt, för jag ville inte sluta skolan. Gymnasiet var ju en så himla rolig tid och den kommer jag alltid att sakna.
♥ I Mars åkte jag och Nathalie iväg på det roligaste äventyret so far i mitt liv. Via skolan fick vi praktisera på ett Ving-hotell i Magaluf på Mallorca som aktivitetsledare. Jobbet var hur soft som helst och vi var mest lediga hela tiden kändes det som. De flesta kvällarna festade vi och hängde på Magalufs bästa bar: TreO, där vi träffade sötnosarna Anton och Danne som är ägare till TreO, alltså ett måste om ni är i Magaluf, världens goaste killar, saknar! Efter en månad var det dags att lämna Magaluf och bege sig hem mot Sverige och här väntade förberedleserna inför studenten.
♥ I April hade vi en grym studentskiva och jag gick på många andras som också var väldigt lyckade och roliga. 
♥ Maj månad var en utav de mest händelserika år 2007. Den började med att min älskade guddotter Tindra fyllde 2 år, lillplutten börjar bli stor nu. Senare kom studenmössorna och då även nervositeten. Vi hade mösspåtagning i skolan och hjälp, då kändes det att nu är det snart dags. Och äntligen den 31 maj tog lilla jag studenten i min fina Jenny Hellström klänning som jag fortfarande gillar att titta på i garderoben :P En underbar dag som jag aldrig kommer att glömma. Det roligaste var när vi sprang ut och när vi åkte på flaket, vilka minnen, saknar!  ♥ I juni var jag lite deppig de 2 första veckorna efter studenten. Jag ville inte att det skulle vara över, men jag jobbade en del då så då slapp jag tänka på det så mycket.  ♥ M och jag firade 4 år tillsammans och under sommaren bestämde vi att vi skulle flytta ihop (när vi hittat lägenhet), lyckan är på topp hehe. ♥  Senare i juni åkte vi i familjen till Parga, Grekland och det var precis det jag behövde efter studentveckorna.   ♥ Senare flöt allt på jag jobbade på Grand så mycket jag kunde och den 17 juli tog jag en bloggpaus som varade i prick en månad för den 17 augusti var jag back in business igen hehe. I slutet av augusti var vi på en grym 70-tals fest för att fira min fasters 30-årsdag som bjöd på en rejäl överraskning, hennes sambo friade och självklart sa hon ja ;) hihi romantiskt!  ♥ September månad började väldigt bra för jag och min älskling M åkte på en sista minuten till Grekland i en vecka, hamnade på jättefint 4-stjärnigt och trivdes som fiskarna i vattnet där. Vet inte i vilken månad det här passar in men hur som helst har det varit ett underbart år för mig och M också. Det känns som vårt förhållande bara blir mer och mer underbart och jag längtar verkligen tills vi får en lägenhet tillsammans vi kommer få det så bra :) 
♥ Den 1:a Oktober fyllde jag 19 år och det firades såklart. Jag gick på min arbetsintervju på Maxi och den gick som ni kanske märkt bra.  ♥ I November börjar jag på Maxi som kassörska och jobbar både där och på Grand. ♥ Och slutligen har vi då december månad där jag inte gjorde så mycket annat än jobbade, men det var kul och allt var nytt och roligt på Maxi. Vi firade en underbar jul och slutligen avslutades året med en resa till Göteborg (till Nathalie som flyttat dit) där vi firade in det nya året med en grymt rolig fest som jag gärna skulle vilja uppleva igen. Däremot inte morgonen dagen efter hehe ;)

En liten sammanfattning blev lång. Men det här året har varit det bästa i mitt liv och det har hänt så många saker som jag inte kommer glömma. Jag gjorde många stora saker 2007 som studenten, körkortet, bodde utomlands och började på mina två första riktiga jobb. Jag säger bara en sak: Om 2008 blir lika bra som 2007 då har jag ett jävligt roligt år framför mig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0