Irriterande:


Kunder som handlar och efter de betalat kommer på att de glömde rabatterna eller icakortet och blir skitsura PÅ kassörskan. "Det är väl inte mitt fel om du inte kan hålla reda på dina saker idiot" har man lust att skrika då. Men nej istället kommer braveface fram och "tyvärr det går inte att dra dem när man avslutat köpet" Kunden blir då oftast rasande och säger aha men så har man kunnat göra förut. Men NEJ, fattar du trögt eller det går inte!

Kunden tillslut efter att ha lugnat ner sig: "Aha men va ska jag göra då, det var ju därför jag handla alla de här sakerna för att få rabatt"
Jag: "Det enda vi kan göra är att vi gör retur på alla varor och gör om hela köpet"
 
Kunden: Aha men då vill jag göra det


!!!!!!!!!!!!

Sen en annan sak som jag funderat på. Som ni kan tänka på när ni handlar (typ bara folk mellan 35-50 år hehe, ungdomar och äldre är alltid trevliga). Alltså vi är inte robotar i kassan vi är också människor och det är våran arbetsplats. Hur skulle alla dessa människor reagera om folk blev arga, suckar och attackerar dem personligen på deras arbetsplats. De skulle bli helt chockade. Men i affären är det tyidligen tillåtet att beté sig hur som helst.
Jag ska säga det att jag har alltid (även innan jag själv började sitta i kassan) varit trevlig mot kassörskor och ja alla man handlar eller beställer mat hos. Jag ser ingen mening i att bli arg på dem om något blir fel, för det är ju nästan aldrig just den personens fel. Visst det påverkar inte mig egentligen om folk är otrevliga för jag får ju betalt iaf hehe men det skulle ju vara en roligare arbetsplats om folk bara kunde visa lite common sense.


Kommentarer
Postat av: Cissi

Jag håller med. Fast det finns en kassörska som jag bara inte kan vara trevlig mot. Du kan nog gissa vem hon är :P

2008-01-17 @ 22:54:33
URL: http://faantastic.blogg.se
Postat av: Emilia

Haha i know ;) Men hon ger ju INGET tillbaka liksom. Hon säger ju inte ens hej.

2008-01-18 @ 00:18:44
URL: http://emiliafashion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0