Längtar...

Jag vill bara att det ska bli måndag så vi kan få bankmötet avklarat hehe. I veckan fick ju våra gemensamma vänner lån för att köpa lägenhet i samma nyproduktion som oss. Så det känns bra att de fick lån för då borde vi också få det. Det är så kul att de också ska köpa bredvid oss. Vi kommer bli grannar hihi :) Fast inte i samma port haha men det tyckte vi alla var bra, lite avstånd måste vi ha :P Men vi kommer båda ha lägenheterna högst upp och husen är vinklade så att vi ser varandra från våra balkonger. Så vi skämtade lite om att göra en sån där telefon linje med snöre och konservburkar haha.

För att berätta lite om lägenheten, (vilket jag kom på att jag inte ens gjort än men då vågade jag inte hoppas på så mycket men nu vågar jag det hehe). Det är iaf en 2:a på 49 kvm som ligger högst upp i ett 5-våningshus och det är som ja berättat förut en nyproduktion så husen är fortfarande bara betongväggar men det är inflyttning i november i år. Själva lägenhten är så perfekt man bara kan önska sig. Hall med klinkers, helkaklat badrum med golvvärme, egen tvättmaskin och torktumlare (så himla nice), öppen planlösning mellan kök och vardagsrum, kök med helt nya vitvaror allt från electrolux och diskmaskin (yes!), genomgående ekparkett i hela lägenheten, stort sovrum med klädkammare och en ganska stor balkong med eftermiddagssol. Jag kan inte sluta tänka på härliga sommarkvällar när man kan sitta och ta en drink eller ett glas vin på balkongen och bara njuta, mmm... Sen att äntligen få åka tunnelbana in till stan är också lyx, vi har ju fått lida med pendeltåg men nu kommer vi bara ha 16 minuter tunnelbana till centralen :) Äntligen kommer jag kunna ta mig hem från utekvällar utan att behöva pröjsa taxi för 500 kr.

Nu ska jag snart hem till P & N för att äta middag kommer bli en hel del lägenhtessnack hehe. Älsklingen är tyvärr inte med för han är i Åre med mäklarna. Alla Sveriges mäklare från Fastighetsbyrån befinner sig just nu i Åre (ca 1000 stycken) hehe stackars Åre ;)

Kommentarer
Postat av: Joysan

Hej! Hur gick bankmötet idag? Hoppas att det gick bra :o)...

2008-01-29 @ 00:07:27
URL: http://www.rosagroda.blogg.se
Postat av: Emilia

Det gick bra :) Men vi vet inget än för de tar inte upp personallån förns på torsdag så vi kanske vet på fredag :) Spännande... :P hihi

2008-01-29 @ 10:37:04
URL: http://emiliafashion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0