Monica Geller = Me

Låt mig presentera Emilia a.k.a : Monica Geller, Bree van de kamp & Charlotte York

En ganska stor del av mig är väldigt Monica/Bree/Charlotte meaning: Pedantisk och ordningsam. 
Jag gillar att ha ordning och småpyssla. I torsdags blev det ett exempel på vad jag gör. M och jag har suttit och studerat planlösningarna till de olika lägenheterna i nyproduktionen vi är intresserade av. Men jag tyckte inte man fick någon bra blick om hur det skulle bli med möbler och hur mycket som skulle få plats. Så jag försvann in i köket ett tag. 

10 minuter senare kommer jag ut till M och visar mitt verk: 

 

Klockrent ju! Jag klippte ut skalenliga möbler så vi kunde pröva i de de olika planlösningarna. Inte nog med att de var skalenliga så var de gjorde efter de möblerna som jag vill ha hehe ;) M bara skratta åt mig :)
(Men som ni ser på bilden så är den enda nackdelen men planlösningen är att det inte finns någon direkt plats att ställa soffan på. Så den kommer få stå mot fönstrena eller en bit ifrån. Den andra lägenheten skiljer sig lite, där är väggen som alla fönster sitter på ännu mer vinklad så köket ser lite nnorlunda ut och i den är det större sovrum, klädkammare och badrum och lite mer utrymme för "tvplatsen".)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0