Snacket har ändrats

Emilia har blivit utbytt! Det enda vi pratar om (M & jag) nu är lån. Haha jag kan ju säga att vårat middagsprat låter lite annorlunda mot vad det brukar. Nu snackas det ränta hit och ränta dit, med eller utan ammortering, topplån hit och dit, räntehöjning och bla bla bla haha. Det är mycket att prata om och jag börjar få koll på allt känner jag. Från att inte veta någonting så känns det iaf som att jag vet vad vi pysslar med hehe.

Vi har ju hur som helst bestämt oss för att skita i Thailand för att spara de pengarna istället. Det ser ut som om vi kommer få en grym ränta tack vare M (som är mäklarassistent), så det är ju superbra. Så nu är det spara, spara, spara till handpenningen som gäller. Det jobbiga är bara att vi är väldigt intresserade av ett objekt redan nu. Ett som M själv håller i faktiskt. Det är en nyproduktion och det skulle vara så härligt att flytta in i en helt ny lägenhet där ALLT verkligen finns. För det första så är ju allt nytt och fräscht men sen finns ju även bekvämligheter som egen tvättmaskin/torktumlare, diskmaskin och sånt som gör livet lite enklare :P Men vi får se, det blir ju lite hastigt eftersom vi inte kommit igång med sparandet än, vi har väl kommit en tredjedel på vägen, kanske lite mer. Och om vi nu skulle köpa den här så måste vi vara säkra på att vi kommer få ihop 10% innan november och fråga är om vi är det.

Vi får se, det är inte slut pratat om det här än iaf... :)


Kommentarer
Postat av: emilia

vad kul med lägenheten!! vad glad jag blir för er skull! hoppas att det löser sig...vi hade samma "problem", thailand i en månad eller lägenhet i fem år ;) men det blev lägenhet till slut...kram emilia från michels klass :)

2008-01-18 @ 19:35:18
Postat av: Emilia

Tack :) hehe.. Ja det skulle vara så himla skönt om det här blev av, så man slipper tänka på att skaffa lägnheten hela tiden :) Vi får se vad de säger på banken :) Hehe men du lär ju bli ganska uppdaterad av michel i skolan :) hihi kram

2008-01-19 @ 18:51:40
URL: http://emiliafashion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0