En sommardag



   



Tisdagens väderprognos var ju sol sol och sol. Så jag och cissi åkte in till stan utrustade med picknickfilt och kylväska. Väl inne i stan kunde vi inte motstå lite Ben & Jerry glass så vi tog varsinn innan vi gick till Sandys och köpte supergoda skagen mackor. Sedan promenerade vi till Skeppsholmen där vi hittade en fin plats att ligga på. Det var hur mysigt som helst till vi började känna att det blev lite kallt. Så vi packade ihop våra saker och tänkte att vi skulle gå oss varma och traskade vidare ut på Kastellholmen där vi satte oss ned på berget som har utsikt mot djurgården och gröna lund. Där satt vi ett tag och bara pratade och värmde oss mot berget (som var jättevarmt och skönt). När vi började gå tillbaka så kände vi första regndroppen och 3 minuter senare bara vräkte det ner. Det verkligen ÖSregnade och där stod vi mitt ute på skeppsholmen och jag hade bara en liten strandklänning som snabt blev helt mörkfärgad eftersom den blev helt blöt. Så vi stod ett tag under några träd och såg den låånga bron tillbaka där närmsta tak var tunnelbanan i kungsträdgården. Men eftersom det aldrig slutade regna och cissi hade ett tåg och passa så var det bara att skydda sig så bäst det gick (jag med min rosa stora picknickfilt över mig och cissi med en handduk). Jag måste sett helt galen ut haha, här kommer ett rosa spöke springandes liksom :P Jag skulle ju åka dirket till visning av vårt nybygge efteråt så jag ville ju inte vara helt dyngsur.

Efter att ha sagt hej då till cissi gick jag i Gallerian för att värma mig och torka. Som tur var torkade klänningen snabbt det var bara skorna som fortfarande var plaskblöta då jag begav mig till visningen.

Snacka om typisk sommardag i Sverige. Från en vykorts-vacker picknick vid vattnet till maratonlöpning med picknickfilt på huvudet. Jaja kul hade vi iaf :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0