I need my man home at all time

Det kan man lugnt säga. Tidigare ikväll så hände en sådan sak som självklart bara händer när jag är ensam i lägenheten. Vi har aldrig några insekter här, vilket jag älskar eftersom jag har fobi för typ allt som är litet och rör sig. Har aldrig sett en enda spindel här ens, det enda jag sett här är myggor och några harkrankar (som självklart kommit när jag är ensam). Men jag satt iaf och tittade på Project runway i pyamas och hade en perfekt hemmakväll NÄR jag ser att något svart med långa ben med typ två kroppar komma springde (fort som vinden) mot mig och först trodde jag att jag såg i syne för att den sprang så fort men sen flyttade jag lite på papperskorgen under vardagsrumsbordet och då ser jag den och precis när den börjar springa igen så hinner jag lyfta på papperskorgen och stänger in den under korgen. I panik sitter jag och får rysningar i soffan och är nära på att få panikattack (mest eftersom jag inte hade en aning om vad fan det var för monster och att den sprang så äckligt fort. Jag börjar ju föreställa mig massa äckliga djur). Jag ringer M som är den enda som "förstår" mig i en sådan situation alla andra tycker jag är skitlöjlig men han känner mig och vet hur RÄDD jag är för sånt här. Jag visste ju att jag var tvungen att döda den själv och jag var så rädd för att när jag lyfte korgen så skulle den hoppa på mig haha.

Jaja det slutade med att jag gjorde ett litet slagträ av tidningar och gick fram iklädd M´s gympaskor (ville ju inte att mina skor ska offra sig) haha ifall att jag skulle bli tvungen att trampa på den. Men tillslut efter lite peptalk om att jag är en tönt som är rädd för något så litet och harmlöst så lyfte jag på papperskorgen och till min lättnad hade den redan halvt slocknat (kanske av rädsla haha) så det blev en enkel match.

Jag vet fortfarande inte vad det var för något. Såg ut som en blandning av spindel och harkrank. Nu känner jag mig modig men jag är livrädd att det ska springa fram flera :P


Var bara tvungen att fota situationen för trots allt var den lite komisk. Här satt jag i soffan och tittade på lösningar att döda den på bästa snabbaste sätt! Jag är sjuk jag vet, men är man rädd så är man!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Din man tycker också att du är lite larvig... ;)

2008-07-17 @ 15:08:48
Postat av: Emilia

Va dum du är :P

2008-07-17 @ 15:22:39
URL: http://emiliafashion.blogg.se/
Postat av: svägerskan

Jag tycker inte att du är larvig =) är man rädd så är man ...kram

2008-07-17 @ 17:33:19
Postat av: Emilia

Haha det är bra att någon är på min sida :)

2008-07-17 @ 21:00:54
URL: http://emiliafashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0