Kan de inte komma överens lite fortare

Undra hur länge busstrejken kommer att hålla på? Hoppas verkligen att den inte är längre än veckan ut. För mig är det lugnt än så länge, men det är bara för att jag jobbar 1 gång den här veckan sedan strejken började och som tur är så får jag låna mammas bil till jobbet idag. Men det blir jobbigt om man måste hålla på och krångla nästa vecka också.

Det är svårt att stödja en strejk som drabbar så många människor och särskilt när det påverkar folks ekonomi. Jag tycker synd om dem som måste stanna hemma från jobb och inte få någon lön pga att de inte kan tex cykla eller samåka (som sl tipsar så varmt om på hemsidan).

Jag hade verkligen tur hehe. Jag som vanligtvis alltid åker buss, men den här veckan så jobbar jag en gång och imorgon åker ju jag och älskling till Järvsö så man får hoppas att det löst sig tills vi kommer hem igen efter helgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0