Jag har fått jobb!!!

Äntligen får jag säga det på riktigt :) Jag har fått jobb! Weiii...

Min "nya chef" ringde mig imorse och sa att hon ville anställa mig. Och självklart svarade jag ja. Vi förhandlade om lön och jag är jättenöjd med det vi kom överens om och jag är stolt över mig själv att jag förhandlade upp den ganska mycket. Det är ju alltid lite konstigt att prata om pengar men nu är jag så nöjd, så jag är glad att jag gjorde det. Ni kanske undrar vad det är för jobb? Det är ett ganska litet nystartat företag där jag ska jobba i team med en annan tjej där vi turas om att jobba i receptionen och konferensen. Så ena veckan sitter jag i företagets reception där man gör vanliga receptionistsysslor som ta emot kunder, svara i telefon, sortera post och så har man även  hand om hela bokningen. Den andra veckan är man ansvarig för konferensen och ser till att den fungerar bra, tar hand om konferensgästerna, ställer fram fika och vanliga konferenssysslor. Sen sa hon även att allt det här skiftar så även fast man har konferensveckan tex. så kan man få hoppa in där det behövs.

Jag är så himla glad för det här jobbet passar mig perfekt. Det är ett heltidsjobb och jag har normala tider (måndag till fredag) och normala tider (typ 8-17). Ibland kan tiderna variera beroende på vad det är för något som är bokat. Det är ännu mer perfekt, för då har man oftast de vanliga tiderna men så får man lite variation ibland. Det kan inte bli mer perfekt för nu har jag ett service jobb inom konferensen och recpetionen men jag slipper själva hotellbiten (dåliga tider, dålig lön och konstant stress). Och alla människor där verkar hur gulliga som helst, fick hälsa på en del igår och de hade så härlig stämning där så jag kände direkt att jag skulle trivas.

Det är en sådan lättnad också att jag vet att jag har ett bra heltidsjobb som jag kommer trivas med nu innan vi flyttar in i lägenheten och att man har en fast inkomst, det är rena lyxen för mig som är vad vid timlön. Så den 4 augusti startar jag igång. Nu måste jag bara säga upp mig på maxi, ska göra det idag om chefen är där, det känns lite pirrigt hehe.

Jag är en väldigt lycklig tjej just nu :) Mensvärken som jag nästan dog av imorse försvann dirket efter det här samtalet :D

Kommentarer
Postat av: svägerskan

Grattis till nya jobbet jippi:-)

2008-06-24 @ 17:20:33
Postat av: Angelique

ååh va roligt för dig :D grattis!

2008-06-24 @ 18:12:36
URL: http://aangelique.blogg.se/
Postat av: Joysan

Shit! Det låter verkligen kanon! Ett jättegrattis! :o)...Det är verkligen det bästa som finns att ha ett jobb som man trivs med! Kram

2008-06-24 @ 20:32:19
URL: http://rosagroda.blogg.se/
Postat av: Emilia

Tack :)

2008-06-24 @ 22:37:40
URL: http://emiliafashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0