Tisdag

Idag hade jag jour på maxi, inget jag gillar men det är bara gilla läget. De ringde inte mellan 8-9 som de ska om de behöver personal så jag pustade ut och började njuta av en ledig dag. Sen ringer de vid 10.20 och säger att en ringt in sig sjuk nu (undra vem som gjorde det SÅ sent) och "frågade" om jag kunde jobba. Och eftersom jag inte har något planerat är det klart jag sa ja, 12-19.30, helt okej tid. Men det är bara det här att jag får aldrig en lugn stund. Det ringer på min mobil från jobben minst en gång per dag. Det störde mig inte i början men nu börjar det bli lite jobbigt. När jag är ledig vill jag vara ledig. Det är därför jag längtar som sjutton till ett fast jobb med fast lön, där du har dina måndag till fredag tider och inget massa ring om kan du jobba då och då.

Intervjun igår gick btw jättebra. Chefen var hur gullig som helst och jag kände mig verkligen bekväm. Så nu får vi se vilka som ringer först. Jag vill ha båda jobben jag gått på intervjuer hos men ett lite mer så jag måste trixa ihop det här på ett bra sätt nu hehe :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0