Hemskt

Jag är helt stum just nu. Jag sitter och läser den här bloggen om ätstörningar och jag fastnade verkligen. Det är helt sjukt att det ska behöva vara såhär. Tjejen har ju en ätstörning och det vet hon ju själv och skriver det i vartannat inlägg, det är inget fel med det. Fine, hon skriver om sina problem med mat. Men det jag inte kan släppa är hur många tjejer som kommentarer hennes blogg och "beundrar" det hon gör. Tex: "Jag hatar mat, men är inte lika duktig som du att klara mig undan den", "var det citron som gjorde att magsäcken krympte?", "Go girl",  När hon skriver att hon ätit våfflor och skriver sedan att hon ska till "duschen" vilket betyder spy och då får hon kommntarer som "och jag har ätit rabarberpaj - hej toaletten". Hon skriver om hur hon svimmat, inte får någon mens och att hon sväljer flera kartor sömntabletter (men då undrar hon hur många kalorier det är i dem).

Hela den där bloggen känns som ett stort rop på hjälp. Lever man sådär kan resultatet i längden inte bli annat än dåligt. Jag mår riktigt illa när jag läser bloggen och ser alla bilder på massor av superskinny kändisar och modeller som beskrivs som drömkroppar. Det är helt sjukt! Men något som jag tänkte på när jag scrollade igenom bilderna på bloggen är ju att i princip alla stora unga kändistjejer idag är SUPERsmala, det är ju ingen nyhet men ändå. Det är inte konstigt att tjejer hela världen över skippar att äta eller spyr upp allt de får i sig. Det här är ju något jag skulle kunna skriva om hur mycket som helst men jag stannar där för nu ska jag ringa min M och se när han kommer hem.

För när han kommer ska vi köpa Pizza. Mat kommer alltid vara en självklarhet för mig. Mat är så mycket mer än mat det är ju något socialt också. Det har blivt en alldeles för stor grej nu under senaste tiden. Ät normalt, unna dig goda saker då och då som en pizza en tråkig vardagskväll och godis på lördagar. Så länge man äter allt i måttliga mängder. Nu ska jag njuta som sjutton av en stor fet pizza!

Hoppas alla tjejer där ute som lider av ätstörningar får hjälp så de kan få tillbaka ett normalt liv, för mat SKA höra till livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0