Vem har tid att sitta vid datorn i det här vädret?

Hehe ja rubriken förklarar väl lite av min frånvarelse på bloggen. När jag väl får ledig tid så är jag nästan bara ute eller så sitter jag bara och läser alla andra tusen bloggar jag läser och sen när jag är klar orkar jag inte skriva själv hehe.

Men det har hänt lite saker sedan jag skrev sist. Det största är att jag varit på arbetsintervju, weiiihoo :) Äntligen är man igång. Det var på en advokatbyrå i sthlm city som receptionist. Intervjun gick bra, tror jag hehe. Det kändes bra iaf och jag fick inga konstiga frågor som jag inte kunde svara på, skönt. Så jag hoppas verkligen på det här jobbet för det skulle passa mig perfekt just nu både med arbetsuppgifterna och med tiderna.

Efter intervjun som var i början av denna vecka så träffade jag Cissi och vi gick och köpte Ben & jerrys glass. Det var premiär för mig eftersom jag aldrig velat köpa i butik eftersom det är så dyrt men i stånden i stan är det billigt. Jag tog en bägare med smakerna Choclade fudge brownie och Fish food. Glass kan väl inte bli så mycket godare än såhär. Glass med underbara browniebitar i är verkligen så jag. Absolut en favorit som jag kommer äta mer av i sommar.
Efter vi käkat glass gick vi till hötorget och köpte 2 paket jordgubbar och jag köpte en macka från Pressbyrån. Sen var vi klara för myspicknick i Humlegården. Cissi hade med sig filt och i det härliga vädret med studentskriken konstant i bakgrunden hade vi den perfekta eftermiddagen i parken.

När vi satt i parken ringde dessutom en tjej från SJ där jag sökt jobb som konferensvärdinna på deras service academy kontor och sa att hon var intresserad av mig och ville att jag skulle komma på intervju. Så dit ska jag på måndag. Det var lite kul att hon ringde precis efter jag varit på en annan intervju så när hon frågade lite om varför jag gillar serviceyrket osv. så var man ju "on the roll" med alla bra intervjuord :) 

Jag har suttit och funderat på det nu när man är aktiv jobbsökare. Att jag är så himla tacksam för att jag fick praktisera på Grand hotel eftersom det är en så bra merit. Hade jag inte praktiserat där hade jag ju aldrig börjat jobba där. Både på maxi, advokatbyrån och på sj och andra arbetsgivare som ringt men jag tackat nej till har varit snabba på att prata om mitt jobb på grand. Så tack mina lärare :) Eller tack Ramel hehe, vår hotellärare som förmodligen var den som satte mig där.    

Imorrn ska jag jobba tidigt 7-14. Efter det ska jag vara barnvakt åt Liam och Tindra (mina kusiner) tills på lördag, så i helgen får jag vara barnslig och leka av mig haha :P

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!

Söker du arbeten via ams eller hur gör du?

2008-06-05 @ 23:15:28
Postat av: Emilia

Anna: Japp det är både via ams och andra annonssidor. Allt jag kan hitta :)

2008-06-06 @ 22:43:27
URL: http://emiliafashion.blogg.se/
Postat av: svägerskan

Ben & Jerry är bäst.

2008-06-07 @ 01:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0