Tanläkartid

Japp då var det dags igen. Jag hade precis börjat tänka på om jag skulle boka in en tid själv eller om det kom en kallelse (jag vill ju göra undersökning innan jag fyller 20) och så kom det en kallelse igår. Så jag ska dit redan på måndag, perfekt. Jag hade fått en tid längre fram men den kunde jag inte så jag kunde ta någon återbudstid nästa vecka. Skönt att få det överstökat. Men undra om jag har några hål :S Hjälp hoppas inte det.
Senast jag var där tog det typ 5 minuter och sen sa de hej då. Jag vet inte men jag kan ibland tänka en konstig tanke om att man inte kan lita på dem hehe. Tänk om de säger att allt är jättebra och sen visar det sig tex nästa år att man har hål eller tandsten som måste bort, bara för att man ska få pröjsa för det. Hehe jag tänkte iaf så sist för att det gick så fort. Eller så kanske bara allt var prima :P Men jag ska iaf fråga en sak. Jag har ju en metalltråd bakom undre tänderna (sån som man har efter man haft tandställning) jag undrar hur länge man har den? Det känns bra att ha den för tänderna rör sig ju inte men ändå så gillar jag den inte för att man inte kan "tandtråda" på de sex tänderna den sitter på. Men man kan ju inte ha den i evigheter? eller? Nu var det över 2 ½ år sedan jag tog bort tandställningen och jag kommer inte ihåg vad de sa om tråden haha jag var ja bara koncentrerad på mina tänder haha :P

Jaja det återstår att se. Btw hade jag en ny tandläkare, hoppas hon är bra :)

Kommentarer
Postat av: angelique

jag är inte heeelt säker men jag tror att man har metaltråden kvar tills den faller bort.. om jag inte minns helt fel :) har för mig att dom sa så till mig iaf.

2008-03-14 @ 15:30:26
URL: http://aangelique.blogg.se
Postat av: Emilia

Aha men då kan den ju sitta hur länge som helst :S Haha tänk om den bara lossnar på en sida. Det låter ju farligt :P

2008-03-15 @ 09:22:13
URL: http://emiliafashion.blogg.se
Postat av: Cissi

Tror jag måste göra dig besviken... tandläkaren är gratis till och med det året men fyller 19 bara :( Så vi får betala i år. Om du inte har nåt special som hänger ihop med tandställningen iofs!
Är nästan säker på att det är så ialla fall, har för mig att min tandläkare sa det när jag var där i höstas :/

2008-03-16 @ 00:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0