Nu börjar det bli spännande

Imorgon är det äntligen dagen vi längtat efter sedan i januari. Imorgon efter jobbet åker vi dit för att hämta ut nyckeln. Snacka om att man kommer vara spänd imorgon då vi sätter in nyckeln i låset och går in i sitt nya hem. Vi har ju kikat lite innan men nu kommer man se slutresultatet. Allt kommer vara på plats och förhoppningsvis vara väldigt snyggt :)

Sedan på tisdag är det flyttdags. Tidigt på morgonen åker vi till Statoil och hämtar flyttbilen och åker sedan hem till mamma och pappa och hämtar alla mina saker där och sedan hem till M för att lasta allt härifrån. När sedan de har börjat lasta upp allt i nya lägenheten åker jag och pappa till ikea där det ska handlas säng, byrå, sängbord, lakan, täcke och kökshandtag. Sedan kommer killarna med flyttbilen och hämtar upp möblerna. Sedan ska vi även hinna med att hämta sängramen från patric och nike (de hade köpt en sådan vi vill ha och de hade ångrat sig så vi köper deras) och så ska vi slänga M´s gamla säng på tippen.

Pjuu, det kommer bli en lång dag. Det hade inte gått om vi inte var lediga från jobbet. Det känns som vi kommr sitta uppe ett tag på kvällen och skryva ihop möler och packa upp saker ur kartonger. Det kommer kännas väldigt skumt att vakna upp där på onsdag morgon och åka t-banan till jobbet hehe.

Nu ska jag fortsätta att packa lite här innan pappa kommer och hämtar mig för att jag måste hem och packa det sista hos dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0