Wallpapers



I helgen åkte jag och Micko till Måleributiken i Alvik igen. Nu var vårat mission att "bestämma" oss. Inte köpa dem men iaf bestämma halvt så man kan börja planera lite. Just nu ser det ut som att det blir min favorit Amelie Stone från Colefax & Fowler i sovrummet. Men vi har nog kommit överens om att inte ha den som fondvägg utan att bara göra en stor tavla av en bit av tapeten och sätta den över den breda byrån vi ska köpa. Men frågan är ju bara om man ska spänna tapeten runt en "spånskiva" (har hört att det finns sånna som är gjorda för tapettavlor på hobbyaffärer) eller om man ska rama in den i en stor fin vit ram? Jag har ingen aning för det är något jag är helt ny på. Har ni åsikter så kom gärna med dem :)



I vardagsrummet/köket ska ju temat vara lite svart/vit. Fick jättemycket inspiration när jag såg på tv (Singelmammor) och en utav mammornas syster hade en jättefin lägnehet där det var svart/vitt. Vi hittade en tapet som kommer ifrån kollektionen Nordic Leaves från Fiona Walldesign som vi båda gillade. Den är svart/vit med löv motiv. VI har inte besämt oss för den men det är iaf första tapeten vi båda gillar hehe.

Vi får se vad det blir :) Det är ju inte långt kvar: 1 månad, 1 vecka och 5 dagar :)


Kommentarer
Postat av: emilia

vi har en tapet inramad i en vit ram superfint..

hur blir det vid kanterna om man spänner fast tapeten runt en spånskiva, förmodligen lättare med tyg??



glöm inte lakan o luftmadrassen på lördag, ska bli kul o ses.



kram emilia

2008-09-02 @ 21:38:53
Postat av: Emilia

Emilia:



Aha va bra, du har alla bra tips för ni är ju renoveringsexperter nu hehe:) Ja jag funderade också på hur det skulle bli i kanterna om man spände fast dem. Så det blir kanske snyggare i en ram :) För tyg vill jag inte ha för jag vill ha det där "glanset" från tapeten.



Nej det ska vi inte :) Längtar till lördag :)



Kram Emilia



2008-09-03 @ 09:00:48
URL: http://emiliafashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0