Paris, Emilia & I



Min perfekta dag i Paris:

Med Louis hängande på armen och mina snyggaste pumps på fötterna
skulle jag starta dagen med en cafe au lait och crossiant från ett mysigt fik
för att senare strosa ner till till Avenue Montaigne och drömma mig bort på Lacroix, Chanel och Louis Vuitton, jag kan fortsätta i evigheter det tar aldrig slut på härligheter på denna gata.

När magen börjar kurra skulle jag "á la Carrie" gå till Restaurang Kong, restaurangen med de hemska stolarna där Carrie tvingas äta lunch med Petrovskys exfru. Klart att man ska följa Carrie Bradshaws fotspår om man är i Paris.

Nu är det dags för shopping som vi dödliga har råd med. Då beger jag mig till Reciproque , rue de la Pompe som ligger på Rue de la Pompe i 16 arrondissementet. Här liger ett gäng butiker som säljer just de märken jag spanat in tidigare på dagen fast mycket billigare eftersom det är vintage som gäller här.
 
För att avsluta dagen tar jag mig till en mysig restaurnag på någon mysig tvärgata och dricker gott vin och bara njuter av att vara i en av världens vackraste städer.


Det här är min motivering till varför jag vill vinna en resa till Paris med Airtours.

Tävlingen arrangeras av Engla, via Airtours.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0