Veckans meny

Måndag:
Äggröra med kallrökt lax, bönor och avokado

Tisdag:
Hemgjord sparrissoppa

Onsdag:
Lax på bädd av ugnsbakade grönsaker

Torsdag:
Dinkelpannkakor med färsk frukt

Så ser veckans mat ut. Idag tog jag äntligen tag i att göra en veckoplanering för vpra middagar. Dels för att man ska slippa allt vardagshandlande på ica som alltid resulterar i onödiga köp och dels för att om man planerar innan vad man ska äta så äter man mycket nyttigare. Alla recepten vi ska laga den här veckan är från våran GI kokbok.
Jag blev nämligen lite peppad igår för jag vägde mig på en sån våg som mäter fettprocent och sånt. Och där hadejag gått ner från 19% till 17% på bara tre veckor. Nu har ju jag ingen aning om det är bra eller dåligt haha men att den gått ner visar ju ändå att det gett resulat. Så nu blir det spännande att se vad som händer om jag tränar 3-4 gånger i veckan och äter nyttig mat också. Förut har jag bara kört med att inte äta några sötsaker, läsk, godis osv på vardagar men typ ätit vilken mat jag vill. Så jäklar hehe :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0