Oturs Emilia

Ja inte nog med att jag fick en dunderförkylning förra veckan så lyckades jag få en köldskada på fingret då vi var på brandutbildning på jobbet. Jag skulle släcka en brand med en kolsyrebrandsläckare och den läckte kolsyra på min hand och blev helt nedkyld och blåvit. Så den fick jag åka tll vårdcentralen med i onsdags och plåstra om med bandage.

När jag igår äntligen kunde gå utan bandage och plåster var jag så glad. För det är ju så jobbigt att inte kunna blöta ner hela handen. Så imorse så skulle jag skära bröd till min frukostmacka hemma och vad lyckas jag med så om inte att sliza upp hela tummen med sågtandade kniven. Skriker som en stucken gris och M kommer springade och möts av blod i hela vasken. När jag såg hur djupt det var blev jag het snurrig och svag i benen haha, usch. Insåg direkt att ja måste åka och och ev. sy eller tejpa. Så vi åkte in till vårdcentralen där jag som tur var fick en akuttid på direkten kl. 8.

Haha när jag kom in i rummet så stod 4 (!) pers i sjukhuskläder och stod runt en säng. Då fick jag lite smått panik och tänkte shit va skade göra med mig egentligen, operera mig här på plats !? haha. Så jag började tro att jag hade överdrivit på telefonen och att de kanske förväntade sig ett helt avskuret finger eller något men som tur var så var det inte så hehe. (En var läkaren, 2 sjuksyrror och en som lärde sig). Slutade iaf med att jag slapp sy för huden ar för lös så läkaren tejpade ihop tummen och så fick jag ett fult bandage som jag ska ha i minst en vecka (!) Blääää..

Så nu undviker jag knivar, brandsläckare och förkylningsbakterier, nu får de räcka för en vecka! Snart får jag klippkort på vårdcentralen annars hihi....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackare// kram

2009-03-09 @ 21:27:45
Postat av: Cissi

Aj, jäklar! Det händer mycket runt dig när vi inte pratar på ett tag! Stackare!

2009-03-10 @ 12:21:26
URL: http://faantastic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0