Veckans mat

Jag borde nog göra en mat kategori på min blogg för jag har märkt att jag skriver ganska mycket om det nu för tiden. Sagt och gjort nu finns det en egen kategori för det.

Bara för att inviga kategorin så bjuder jag på lite av vad som stått på Emilias meny förra veckan:

  

1: Rostas (pappas verk så klart) med potatisklyftor & rostade morötter till det avokado, salladsmix med tomater & bearnaisesås såklart. 2: Pappas hemagjorde pyttipanna. Som pyttipanna ska smaka!  3: Lite enklare blir det när M och jag äter middag våran snabbfavvis ceasar-kycklingwrap. Går att göra i ordning på 5 minuter därför är det en väldigt bra vardagsmiddag.

    

1: Förra helgen var M på bio och då tog han med sig biopocron hem, Mmm finns ingent bättre. Haha nördigt ja vet man jag tvingade honom för jag var sååå sugen. Och det blir på något konstigt sätt godare när man äter dem hemma.  2: Sega chokladrutor bakade jag förra helgen och det är sååå goda. De är verkligen så där härligt sega med ändå fasta men ändå kladdiga hehe. Kan lägga upp recept senare.  3: Igår var det fredag och då får man äta gott hihi. Så då lyxade vi till det och köpte en twistpåse, de är ju så dyra så man gör ju inte det varje dag direkt. Haha men eftersom vi äter i så olika takt så delade vi upp godiset på det roligaste sättet haha. Jag fick välja en först, sen M, sen jag, sen M och så vidare. Kvar blev de äckliga som ingen ville ha hehe (sista bilden)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0