Helgen

Snart är även denna helg slut och den har varit riktigt skön, mest på grund av det fina vädret. Fredagskvällen var jättemysig och det var roligt att ses och verkligen kunna sitta och snacka som förr :)
På lördag åkte jag hem ganska tidigt till mamma & pappa för att jag skulle hjälpa pappa städa och göra ordnig maten för kvällen då farfar skulle komma över på middag. Vi grillade vitlöksmarinerade räkor på spett till förrätt och entrecote och halloumi till varmrätt med tillbehör. Det var min första grillning i år och GUD va GOTT det var. Det är verkligen så att grillat är godast.

 
Från lördagens grillning

Idag söndag har jag jobbat 11-17, skönt med lite money :) Efter jobbet mötte M mig på affären så handlade vi kvällens middag som blev gissa vad: räkor, haha. Men de kostade bara 59 kr/kg och om man köpte 1 kg så fick man dessutom ett bröd från bageriet. Och eftersom vi ändå köper vårat frukostbröd där så köpte vi såklart ett kilo räkor så vi fick det gratis :) Nu är vi proppmätta på räkor och jag har tvingat på M att vi ska ta en kvällspromenad.

 
Dagens räkmiddag

Hoppas ni också hade en bra helg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0