Vitlöksbröd i världsklass

image1080

Gillar ni vitläksbröd? Då måste ni göra mozzarella vitlöksbröd som min pappa gör. Super enkelt men SÅ gott!

Du behöver:

♥ Rustikbaugette
♥ Vitlökssmör (gör eget, SÅ mycket godare)
♥ Mozzarella ost
♥ Oregano

Skär baugetten i lagom bitar. Bre på vitlökssmör, ganska rejält. Skiva mozzarellan (ska vara ganska tjocka bitar) och lägg på brödbitarna. Smula på lite oregano. Sätt in i ugnen på 200 grader och ha dem inne tills de får fin färg och osten smällt, brukar gå ganska fort.

Som sagt super enkelt men SÅ himla gott! Passas till soppor, som förrätt, till maten och ja till allt. Mums!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad hade du för skor på dig när du tog studenten? :)

2008-01-07 @ 20:32:35
Postat av: Emilia

Jag hade ett par vit med rosett från Din sko, finns på bild här: http://emiliafashion.blogg.se/1176902412_mina_studenskor.html

:)

2008-01-07 @ 23:47:06
URL: http://emiliafashion.blogg.se
Postat av: Anonym

okej .. det är ju rätt lång tid kvar tills jag tar studenten, ca ett halvår, men det är alltid bra att vara ute i god tid..
jag vet inte varför, men jag vill inte ha vita skor.. vilka andra färger tycker du att man kan ha till en vit klänning? :)

2008-01-08 @ 02:26:35
Postat av: Emilia

Aa så kände jag med, skönt att ha allt klart i tid så man slipper springa i panik i maj hehe. Jag köpte ju min klänning redan i februari hehe.

Jag tycker man kan ha flera färger på skorna. Vissa som hade svarta detaljer på sina klänningar hade svarta skor och det var snyggt. Men jag tycker det snyggaste till en vit klänning är guldiga (bronsiga) eller vita skor. Allt beror ju på hur klänningen ser ut :)
Har man en liten annan färgdetalj på klänningen kan man ju allti matcha upp den färgen på kuvertväskan eller skorna. :)

2008-01-08 @ 12:06:03
URL: http://emiliafashion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0