God mat

Idag hade jag jour och som tur var slapp jag jobba idag. Så dagen har spenderats med Cissi. Vi har inte gjort så mycket bara umgåtts. På eftermiddagen åkte vi och handlade på maxi och handlade ingredienser för att göra en god smoothie. Det blev en supergod och fräsch som innehöll: naturell yoghurt, honungsmelon, pressad lime och några blad mynta. Till middag blev det en smarrig wrap med lite ihopplock av vad som fanns hemma: kyckling, sallad, majs, fetaost, tomat, mosad avokado blandat med creme fraiche med vitlök & gräslöksmak (supergod! Det var första gången jag smakade den) och såklart italiensk salladskrydda över :) Mums mums. Nu på vällen blev jag lite småsugen på något och som tur var fanns det honungmelon över från smoothiesarna så det ble ven liten mix med honungsmelon och en nektarin med lite yoghurt och honung ringlat över. Perfekt för kvällssuget :)

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0